RSS

Vårdköandes pga alliansens skattesänkning

12 Jan

Tro det eller ej. Allt tjat om att man skulle ta bort vårdköerna visade sig vara skitsnack rakt igenom.

Som ni kanske läst kunde jag inte få vård i morse då jag varken hade körkort(eller bil för den delen) eller pengar på min mobil. Jag kom i alla fall åt min flickväns sim-kort och lyckades ta mig ner till busstationen. (Jag kommer snart till saken)

När jag väl kom dit visade det sig att jag bara hade en inflammation i en muskel kring lungan, och att det skulle gå över bara jag avstod från onödig rörelse, rök och typ… annat dåligt. Fastkedjad vid sängen med andra ord.

Men nu kommer vi till saken: Han (läkaren) lyssnade lite på mina hjärtrörelser och kom fram till att jag hade ett mindre hjärtfel. Istället för ”donk” lät mitt hjärta ungefär ”donksssssh”. Ett pyshjärta alltså.

Han förklarade för mig att det var ganska vanligt (ungefär en femtedel av befolkningen har liknande), men att det kunde vara illa. För säkerhets skull skulle jag få kolla mig i alla fall, men tyvärr vet jag inte ens om jag bor kvar här när jag väl får en tid.

Detta hade tydligen att göra med de stora nedskärningarna man var tvungen att genomföra pga alltför lite statsbidrag.

Borgarna gick till val på minskade skatter, förre arbetslösa och INGA VÅRDKÖER (centerpartiet underströk ”speciellt på landsbygden”).

Hm. Många landsting höjer skatterna pga alliansregeringen (+ att de pengar vi slipper betala i skatt till staten går åt till a-kassa och fackavgifter), man har inte råd att rädda kvar de få jobb man skapat (och långtidsarbetslösa ungdomar har fyrdubblats) och jag får vänta runt fem månader för att få en halvtimma med en läkare för att få reda på om jag har fel på mitt hjärta eller inte.

…och regeringen tycker sig ha lyckats.

 
1 kommentar

Publicerat av på 12 januari 2009 i Övrigt

 

Etiketter: , , , , ,

Ett svar till “Vårdköandes pga alliansens skattesänkning

  1. bluffo

    12 januari 2009 at 22:39

    Dom konstaterade blåsljud på mitt hjärta för nästan fyrtio år sedan och jag dog nästan på fläcken – äsch, om det nu är det som det är, är det inget ovanligt hos magra personer.

     

Kommentera

