RSS

Jan Björklund är ”skeptiskt mot folkomröstningar”

21 Apr

I går fick min Anna det mail hon älskar att hata, nämligen Jan Björklunds nyhetsbrev. Som vanligt pratar om vad han tycker om dagens politiska debatt, och försöker ge sina medlemmar argument för att hålla med honom om allt.

I detta mail var det EMU som gällde. Ingen kan väl ha missat att han vill skita i valresultatet från emu-omröstningen, men hans argument var häpnadsveckande: ”Jag är i grunden skeptisk till folkomröstningar” skrev han. Hur i helvete kan man vara emot den enda chans svenska folket har att säga vad man tycker på riktigt?

Jan Björklund är förvisso den sämsta politikern som någonsin tillåtits fritt talrum i medierna, men att vara emot folkomröstningar är så jävla idiotiskt, så jag tror jag hellre skulle välja Mussolini som skolminister.

Anna skriver kort men bra om allt på http://glurminspektionen.wordpress.com

 
1 kommentar

Publicerat av på 21 april 2009 i Skolpolitik, Valet 2010

 

Etiketter: , , ,

Ett svar till “Jan Björklund är ”skeptiskt mot folkomröstningar”

  1. Nicke

    21 april 2009 at 10:04

    Och ändå vill denna tomte ha en ny folkomröstning om EMU- Jag avskyr denna man i kostym..

     

Kommentera

