RSS

Skoldebatten i Övik är död?

07 Maj

Så verkar det som att skoldebatten I Övik till sist har somnat in och kvar sitter den nu förkylde elevrådsordföranden och pustar ut. Efter intressanta argumentationer, falska utmålningar och diverse smågnäbb lades den troligtvis sista stenen med ett debattinlägg från min sida.

Sammanfattning:
Jag skriver tillsammans med elevrådsstyrelsen ett debattinlägg där vi kritiserar Jan Björklunds politik, i linje med SVEA. Detta är borttaget från allehanda.se, men finns på min dator om någon vill läsa den.

Josefin Strömberg, ordförande för muf i Övik, får två dygn senare in ett argt inlägg, där hon påstår en massa saker om vänsterns skolpolitik som verkar vara taget ur luften eller muf’s interna tidning, eftersom det är helt otroligt osanna saker.

Örnsköldsviks allehanda (sveriges sämsta tidning) verkade tycka att det här var helt fantastiskt roligt, så när jag skickade in mitt svar (denna gång utan elevrådet i ryggen) tog det en hel vecka för svaret att komma in. Men svaret finns i alla fall på hemsidan.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 07 maj 2009 i Övrigt

 

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

