RSS

Bitter och menlös dag

19 Jun

Den här dagen har varit så bitter, lång och menlös.

* Vaknar vid tolv
* Upptäcker att jag har 38 graders feber
* Sitter vid datorn till 15.00
* Gör mat (stekta makaroner och ägg)
* Ser på fotboll på tv’n mellan 16.00 och 18.00
* Går med en stor kasse pant till ica kvantum iklädd min gröna vinterjacka, men efter halva vägen kommer solen fram och det blir supervarmt.
* Kom fram 18.20 och upptäckte att kvantum stängde 18.00. Fortsätter till Coop.
* Kom fram 18.35 för att upptäcka att även de hade stängt. Går hem.
* Kommer hem 19.15
* Sitter vid datorn
* Gör spaghetti och ägg vid nio. Upptäcker då att jag har 38,5
* Sitter vid datorn tills nu.

Som sagt: Menlös dag.

Saker som gör den värre:

* Mamma sa att jag inte borde åka till Lullen imorrn.
* Mellanslag är jättesegt.
* Min stortå har börjat göra ont och det känns som att den sväller lite.
* Jag har ingenting att dricka förutom saft.
* Det går inte att få tag i Anna

Saker som gör dagen något bättre:

* Jag har återupptäckt Thåström (känns bra inför sommarens Hultsfred)
* Jag såg Läckö Slott (Jag kommer att bo nära det snart) på svt’s midsommarfirande och googlade: De har gratis inträde och guidning för ungdomar upp till 26 år! Wohoo! Lullen, du måste hälsa på i höst så att vi får åka dit och kolla!
* Jag fattar äntligen grejen med ordkampen.

 
1 kommentar

Publicerat av på 19 juni 2009 i Uncategorized

 

Ett svar till “Bitter och menlös dag

  1. Linda

    21 juni 2009 at 10:19

    Thåström är BÄST! 😀 Vi får ses nån annan dag hörrö! 🙂

     

Kommentera

