RSS

Snufvig och febrig börjas en ny dag

20 Jun

Jag vet inte om jag skrivit tidigare om vilken skiva som damp ner i vårt postfack!

ppdJust nu lyssnar jag på Dredg’s nya skiva ”The pariah, the parrot, the delusion” och jag älskar den!

Det är som att lyssna på gamla Dredg igen, fast fräshare!

Det är, jämfört med förra albumet, mer metal, mer soft rock, mer hip hop och mer av gamla Dredg, fast de fortfarande kör på samma spår som förra albumet.

Tänk er att Markoolio skulle bli kul igen! Ungefär den lättnaden känner man.

Skivan är 30% vemod, 20% ilska, 30% frustrerad sorg och 20% accepterande av dessa känslor.

Det kanske roligaste är dock att även gitarristen Mark har börjat sjunga, vilket vi hör genom en underbar stämma på refrängen i ”Information”

———————————————————————————————

Hur som helst börjar den här dagen något bättre än de tidigare. Jag blev åter påmind om att jag, i går kväll, lyckades installera Office-paketet, dvs lyckades hitta filerna på pirate bay som det var tänkt att jag skulle hitta för flera, flera månader sedan. Så nu har vi i alla fall Word!

Idag är jag dock sjuk. Har drygt 38 grader nu, vilket är en framgång då jag hade 38,4 för bara två timmar sedan. (Normalt brukar det stiga mot mitt på dagen)

Jag tror ändå att jag måste ta mig ner till ica idag. Gårdagens fiasko betyder bara att bristen på mat och dryck ärännu högre idag än igår, så jag ska försöka få i mig något som kan hålla mig mätt ett tag i alla fall.

Jag lämnar nu bloggandets värld ett tag med att ge er en låt ni bara måste lyssna på!

 
1 kommentar

Publicerat av på 20 juni 2009 i Uncategorized

 

Ett svar till “Snufvig och febrig börjas en ny dag

  1. Linda

    21 juni 2009 at 17:32

    Klänningen kommer från utklädningslådan på jobbet ;D

     

Kommentera

