RSS

DN – Nyheter utan nyhetsvärde

29 Jul

Av någon anledning hade jag helt glömt bort varför jag ogillade DN’s kultursidor, så jag virrade mig in på dn.se för att ta en titt. Det första som slog mig var alla nyheter som totalt saknar nyhetsvärde. 90% krönikor, där DN plockar ut ett citat som verkar häpnadsväckande, men som inte har något att göra med krönikan egentligen.

Men sedan var det något annat som slog mig.
Alla borgare!

Först läser vi en artikel som knappt säger något alls. Att artikeln ens skrevs och att någon har fått betalt för det verkar som ett mirakel. ”Kulturministern har skaffat Facebook, coolt va?”

Nästa artikel existerar nog mest för att göra reklam för Frederick Federley. Ska han inte få en ministerpost snart? Att de sedan kallar honom för miljöaktivist kan man ju fnissa lite åt.
Den sista artikeln jag ska spy åt handlar om Ella Bohlin. Av något anledning länkar de till hennes newsmill-krönika där hon försöker vinna procent inför nästa opinionsundersökning genom att använda sig av den gamle pensionärshunken Alf Svensson.

Nu ska jag sluta klaga.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 juli 2009 i Övrigt

 

Etiketter: ,

Kommentera

