RSS

Gottne, Anna Ternheim och minusgrader

03 Jan

Det ska erkännas att jag gillar Gottne. Starkt. Dock vet jag inte alls vad jag ska göra när jag är här. Eviss har fått ett kul TV-spel i födelsedagspresent (hon fyllde år idag), men TV’n ockuperas ständigt av folk som vill se på TV. Spela instrument kan man ju iofs göra, men jag har faktiskt inte spelat sen vi stod på scen på julfesten. Julfesten gick förresten bra och johnny fick en fin bild i ÖA.

I övrigt börjar skolan snart igen. Snart ska jag låna den här jäkla boken som jag ska läsa och om ett par veckor börjar historiekursen, vilket jag ser fram emot! 🙂 Så just nu önskar jag att jag var hemma, inte för att det är något fel på Kvarnberga gård och Örnsköldsvik, men så att jag kan få min post från CSN och högskolan och ha tillgång till all kurslitteratur! Dessutom har vi en skönare säng och mindre vitlök i maten där. ^^

Om ett par dagar ska jag in till stan och träffa  Julija och Markus. Jag och Markus ska ta en promenad och sen äta middag, medan jag och Julija ska frulla på nya caféet. Det är sådana saker jag saknar Övik för. Men så slår det ändå tillbaka: man kommer ihåg att det faktiskt ofta inte gick att välja. Det var för mycket saker som skulle göras, för många människor att träffa, för många möten att gå på, för många telefonsamtal som skulle besvaras och för många förväntningar som kostade för mycket att inte uppfylla. Sång om Örnsköldsvik kommer längst ner, för övrigt, fast i form av en Anna Ternheim-låt…

Anna (inte Ternheim) har börjat skriva en bok som jag tror kommer att bli jättebra! Det känns skitbra att hon har kommit igång och jag hoppas att hon fortsätter skriva på den.

Just nu får Anna Ternheim vagga mig till sömns. Jag har redan läst ut den bok Anna gav mig i julklapp/3-årspresent; Stjärnskeppet Titanic – en bok av Douglas Adams och Terry Jones (han som är naken i Monty Python). Rekommenderas starkt!

Så med starka förhoppningar om ett fint sommarjobb och en valvinst 2010 säger jag godnatt och bjuder på en fin sång @ youtube:

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 03 januari 2010 i Uncategorized

 

Kommentera

