RSS

Leitmotif

14 Okt

God kväll!

Idag var jag på en helt fantastisk konsert med Ethno on the road. Ett litet missförstånd mellan mig och Mary gjorde att hon också nästan var på väg dit. Synd för henne att hon inte genomförde sin plan! 😛

Det ni ser här till höger är i alla fall vad jag funderar på att tatuera in någonstans på

kroppen. Exakt var vet jag inte. Figuren kommer från Dredg’s album ”Leitmotif” (ovan) och återfinns även på deras senaste skivomslag ”The pariah, the parrot the delusion” (nedan, i vänstra hörnet på omslaget). Om jag inte missminner mig helt så är tanken att det ska spegla en låt som var lite extra utlämnande och därmed föreställa en blandning mellan en nyckel och aorta, dvs. ”the key to my heart”. Samtidigt säger Drew i en intervju att de tagit med den på varje skivomslag på något sätt och alltid ändrat lite på den, att de menar att förändring är något bra. Att vi människor ändras, men i grunden är vi samma. På senaste skivan har de fokuserat mer på hjärtat, medan den första är mer nyckeln. Min lär väl hamna någonstans mittemellan. Frågan kvarstår dock: var borde jag ha den? Vad tycker ni?

För att se dredg-relaterade tatueringar kan man även titta här och här.

Sen har jag som vanligt skolproblem. Det visade sig att jag inte alls skulle läsa historia III under våren, utan pedagogiskt arbete II, vilket jag inte alls vill än, eftersom jag vill vara på gymnasiet och ha ett år till mellan mig och eleverna. Så jag frågade om det gick att få dispens, men icke! Då sa de att jag borde läsa en termin av mitt andraämne istället, dvs. statsvetenskap I, eftersom jag vill ta en pol kand som andraämne. Nej, tyckte den man som tidigare sa att det skulle gå bra, det borde jag inte göra över huvud taget, eftersom det var ”för smalt”. När jag förklarade att det var samma, men lite mer djupgående, skickade han mig till en annan man. Hjälp! Det är ju snart sista anmälningsdag! Vad ska jag göra? 😮

Hur som helst har jag pratat med mina överordnade, och som det verkar kommer jag få ut en timlön för alla grupper och kanske till och med få en grupp till. Verkar spännande! Ska prata med Kurt lite till någon dag och prata lite närmare om detta.

Efter en märklig dag av väldans glädje och väldans sorg känns det rätt bra just nu och morgondagen är ännu öppen. Nu ska jag sova. Skickar med er en låt från Leitmotif (den första) och en låt från The pariah, the parrot, the delusion (således den andra) också. Bara för att.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 oktober 2010 i Uncategorized

 

Kommentera

