RSS

Malung igen

06 Dec

Jahaja, så gick det med att ta ”en lugn helg”.

På torsdagen kände jag att jag måste åka till Malung. Mest för min egen skull. Jag hade en bil, jag hade tid och jag hade möjlighet. När jag så småningom upptäckte att jag faktiskt skulle kunna hinna hem till Ö-vik i tid för att åka med KU-arna till Ranarim-konserten var valet inte så svårt, så jag ringde upp pappa och helt enkelt frågade om jag fick ta bilen till Malung. Efter en stunds betänketid svarade han via sms att han skulle fixa så att jag kunde ha bilen över helgen också.

Åtta timmar senare hamnade jag i Malung. Det är ett otroligt varmt ställe även fast det var typ 20 minusgrader. Att ha stora gemensamma middagar, att baka peppakakor och lussebullar, att titta på Hasse och Tage-filmer och att avsluta dagarna med godnattsagor på finlandssvenska var bara några mysiga höjdpunkter i helgen. Dessutom var det såklart väldigt roligt att få träffa sin bästa vän igen. Efter att ha tillbringat ett par veckor i sträck i sin lägenhet med plugg och jobb är det så otroligt nyttigt att få komma iväg sådär. Att bara få umgås med en massa trevliga människor och prata om vadsomhelst. Hursomhelst vet Betty Strengen och Poppy Jazz verkligen hur man kommer på bra artistnamn och hur man får mig att känna mig välkommen till världens bästa folkhögskola. Tack!

Trots allt fick jag en del plugg gjort där nere. Kompletteringsuppgiften om midsommarkrisen 1941 har blivit genomläst och själva boken har blivit genomletad efter vissa saker. Även i sällskap med fem stickande människor kan man få saker gjorda. Digitaliserade källor ska idag eller imorgon hamna på min mail och själva uppsatsskrivandet bör alltså kunna börja då. Så länge sitter jag och letar julklappar på internet. Kan bli bra detta, trots allt.

Igår var jag ju också på konsert med Ranarim. Helt otroligt bra band. Efteråt pratade jag lite med Daniel om bouzouki och frågade var man fick tag på en sådan. Först föreslog han att jag skulle köpa hans för 18000 spänn. Sen kom han på att det nog var en rätt stor summa för mig, så han skulle hålla utkik efter en för en mer ringa slant. Vore hur coolt som helst att ha en! Alternativt en mandola. 🙂

Coop i Själevad har förresten sesamnuggets, så nu ska jag äta!  🙂 Hejdåå!

 

 
1 kommentar

Publicerat av på 06 december 2010 i Uncategorized

 

Ett svar till “Malung igen

  1. Marie

    06 december 2010 at 15:16

    Du hade egentligen inte alls tid hörrudu du! Du skulle ju åka på bob hundgrejen med mig för tusan!
    Herr glömsk!

     

Kommentera

