RSS

Där ser man

25 Jan

Saker och ting förändras ideligen. That’s for sure.

Men även positiva saker händer. Världen snurrar på och jag hänger med bäst jag kan. Jag jobbar just nu runt tio dagar i sträck och därefter åker jag till Göteborg cirka tio dagar. Sen kommer jag hem och jobbar åtta dagar i streck. Tur att man har ett kul jobb då!  🙂 (Erkänn att du blir lite avundsjuk, Lullen!)

Men mer ska in där också! Idag började jag min nya kurs i kurspaketet Samhällskunskap I. ”Demokrati som teoretisk och politisk utmaning” heter den och verkar hur intressant som helst! Äntligen får man vara lite kritisk och syssla med sånt man fascineras av på riktigt. Visst var historia intressant, men man blir less på all fakta och vill gärna tänka lite själv. Egentligen upptäckte jag nog redan under min iver över kursen ”Tredje världens ekonomiska historia” att det nog var sådant jag egentligen är mest intresserad av. Kanske därför jag gillar Lena Sommestad så mycket också. 😛 Under tiden jag skriver det här beställer jag en bok skriven 1762 och väntar på en bok skriven 2009. Lite märkligt.

Imorrn blir det troligen hockey. Det blir mycket sådant nu, men det behöver jag. Markus också, hoppas jag. Det är ju inte så dyrt heller, bara man kan leva med att sitta långt nere. Det gör jag ju gärna, då man ser bra och får hur mycket benutrymme som helst. Dessutom får man råd med en öl i pausen också!

Hur som helst ska jag väl göra nån nytta nu. …typ spela gitarr?

Hejdå!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 25 januari 2011 i Uncategorized

 

2 svar till “Där ser man

  1. Linda

    25 januari 2011 at 18:10

    Klart jag blir avis! Det ÄR ju världens roligaste jobb!!

     
  2. stinapigan

    28 januari 2011 at 14:30

    Sköt om dig kotten i göteborg och hör av dig så jag får veta hur du har det. Kram

     

Kommentera

