RSS

Snart på väg hem

07 Feb

Söndag kväll är här, vilket betyder att det närmar sig sista natten på Hjällbobygata för denna gång. Samtidigt som det känns lite vemodigt måste jag ändå säga att det räcker för denna gång. Tio dagar räcker för att resan ska uppfylla sitt syfte.

För det har den gjort. Min kära vän Sanna Adibzadeh har lärt mig att resor löser mycket, och det har det gjort. Några mirakel blir det naturligtvis inte av att jag förflyttar mig 95 mil, men att få lite nya perspektiv, träffa nya människor och slippa tänka på fel saker i sällskap med goda vänner är otroligt välbehövligt.

Att besöka kyrkor, feta biografer, kommunistbokhandlar, gayklubbar och roliga matställen eller bara köra in lite klyftpotatis i ugnen och titta på robot wars mitt i natten är otroligt skönt ibland. Eller varför inte sitta på akuten med Julijas trasiga hand i tretton timmar? Eller gå på världskulturmuséet? Eller sätta sig på en spårvagn flera stationer, upptäcka att målet med resan är stängt och hoppa in på ett café istället? Kanske gå i ett demonstrationståg till stöd för Egyptens opposition? Eller bara hänga i Julijas lägenhet och göra topp tre-listor i fem timmar.

Allt och inget, med andra ord. Precis som jag önskat.🙂

Men nu ska det bli skönt att komma hem och fortsätta sitt vanliga liv. Ha ett schema. Vattna blommor (vilket Mary har kommit ihåg att göra när jag varit borta, hoppas jag? :P) och bara städa bort sin egen skit. Ska bli rätt skönt.

Nu ska jag väl sova. Men inte så mycket. Måste vara trött på tåget imorrn, ju. Övik, here I come!

Göteborg by night (inte min bild, såklart)

 

 
3 kommentarer

Publicerat av på 07 februari 2011 i Uncategorized

 

3 svar till “Snart på väg hem

  1. Marie

    07 februari 2011 at 14:29

    Växterna har blivit vattnade två gånger under din frånvaro!

     
  2. Linda

    07 februari 2011 at 14:50

    Ni verkar ha haft en bra resa😀 Fint citat du har lagt in i headern också😉

     
  3. stinapigan

    10 februari 2011 at 15:20

    Välkommen hem Kotten, skönt att veta att du är i Bjästa

     

Kommentera

