RSS

I brist på annat

24 Feb

Sitter och väntar på att seminariet ska ta slut. Jag har redan blivit opponerad på och fick en del beröm och lite kritik som jag var beredd på. Vi får se vilket betyg det blir, men godkänd utan behov av komplettering blir jag i vart fall. 🙂

Under tiden gör jag en lista jag snodde från Lullen!

 

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?

”Men vad som kan göra den legitim, det vet jag inte.”
Från boken ”Om samhällsfördraget – eller Statsrättens grunder” av JJ Rousseau

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Hagrid, min fina elgitarr.   🙂

3. Vad var det senaste du såg på TV?

Oj. Kan ha vart Agenda med Lena Sommestad i söndags kväll, kanske?

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

Tio i tre, tror jag.
(Klockan var egentligen 14.30)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

En man som hostar i trapphuset och en tjej som opponerar på en killes examinationsarbete.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Jag gick hem från kyrkan igår kväll. Snart ska jag ut och slänga och sortera skräp!

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

Lullens blogg, där jag hittade denna lista plus opponeringsseminariet.

8. Vad har du på dig?

Glesbygd’n-tröja och jeans.

9. Drömde du något i natt? I så fall – vad?

Gjorde jag alldeles säkert, men ajg kommer inte ihåg vad. :/

10. När skrattade du senast?

Åt mig själv när jag inte kunde uttala ”deliberativa” för typ 40 minuter sedan. Hehe. 😛

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Om jag räknar rummet som soffavdelningen och skrivbordsavdelningen, men inte hallen och alkoven: En igelkott-tavla som Mary gjort till mig, två ”litet och gammalt skjul”-tavlor som mamma gjort, en veckoplaneringstavla från ikea, två Pink Floyd-LPskivor (Dark side of the moon och Meddle), en tamburin, en duktavla med Buddha på, en nyolsträngad gitarr, en fejk-van Gogh och en elefant-tavla som Anna gjort till mig.

12. Har du sett något konstigt på sistone?

Jag såg mig själv i spegeln när jag rakade mig. och efter.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Det är som det är.

14. Vilken var den senaste film du såg?

Vi visade en film om Jesus på konfan. Det var nog den. 😛
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

En ananas.
16. Tycker du om att dansa?

Kan jag väl inte påstå, men om jag var lite bättre skulle det troligen ha varit roligare. Det är nog taktkänslan det sitter i. :/

17. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Isak eller Erik gillar jag, och sen har jag alltid gillat namnet Frida. Det är som Frid, fast med a på slutet… 😉

20. Skulle du kunna tänka dig att bo utomlands?

Absolut! Giv mig ett jobb så kommer jag som ett skott! Jag är gärna ute och flyger i världen, fast jag vill ju onekligen landa i Övik till sist. När jag väl fått en utbildning och lite perspektiv på världen, typ.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 24 februari 2011 i Uncategorized

 

2 svar till “I brist på annat

  1. Linda

    24 februari 2011 at 21:57

    Deliberativa är ett svårt ord. Har ni läst Tomas Englund eller? Han skriver ju mycket om deliberativa samtal. Smart kille, men svår att läsa!

     
  2. ungen

    25 februari 2011 at 00:58

    Haha, jo, vi läste en text om deliberativa samtal, skriven av Tomas Englund! 😀

     

Kommentera

