RSS

Funderingar by night

24 Mar

Jag hoppas febrilt på att kunna göra nåt vettigt och nyttigt till hösten. Kanske lyckas jag få mer jobb på kyrkan? Kanske vågar jag ta steget till Kalmar? Kanske volontäråret utomlands? Kanske någonting annat. Jag har börjat leta sommarjobb också. Visst kan man tänka sig vad som helst, men gärna nåt som ligger runt Övik, inte är vårdjobb, inte heller små barn eller säljjobb. Eh. Annars går vad som helst bra. Kräsenhet är en av mina stora brister. Jag äter inte vad som helst, bor inte hur som helst och tar inte vilket jobb som helst. Jag tror jag har blivit så sen i höstas. Man äter väl hellre oxfilé än gröt, men hellre gröt tillsammans än oxfilé ensam. Så att säga. Aja, jag äter ju inte kött nu, så det blir väl sojakorv istället för oxfilé i den där meningen. Men du fattar.

*

Jag kan för mitt liv inte förstå mig på de människor som inte förstår nånting. Känner de likadant för mig?

*

Det ska erkännas att jag då och då försöker förmå mig själv att gå ut på promenader, lägga mig på golvet och göra lite armhävningar eller rent av ta mig ut på en springtur. Men alltid finns det nåt som hindrar mig. Tror jag. Snöstorm, regn, kyla… You name it. Ikväll var det att mp3’n hade slut på batteri och jag hade huvudvärk. ”Skönt” tänkte jag för mig själv och gick och bredde mig en nattmacka.

*

Var dag är en säregen gåta – en skrämmande möjlighet.
It’s funny because it’s true.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 mars 2011 i Uncategorized

 

Kommentera

