RSS

Dessa sedlar…

06 Apr

20 kr: Astrid Lindgren och naturmotiv från Småland. 50 kr, Evert Taube och naturmotiv från Bohuslän 100 kr, Greta Garbo och naturmotiv från Stockholm 200 kr, regissören Ingmar Bergman och naturmotiv från Gotland 500 kr, sångerskan Birgit Nilsson och naturmotiv från Skåne. 1 000 kr, Dag Hammarsköld och naturmotiv från Lappland.

Astrid, Greta, Ingemar och Dag klingar fint i mina öron och jag kan tänka mig att det blir fina sedlar. Även om jag är historieintresserad så gillar jag idén med att det ska vara kulturpersonligheter som gjort något stort och bra som skall pryda våra sedlar.

Men vänta nu! Birgit Nilsson? Ever Taube? Hjälp? Nej, där är jag inte med! 500-sedlar känns som att man kan undvika genom att helt enkelt vara student, men 50-lapparna måste jag nog vänja mig vid.:/ Buhu!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 06 april 2011 i Uncategorized

 

3 svar till “Dessa sedlar…

  1. Anna

    06 april 2011 at 10:39

    MEN BIRGIT NILSSON! Visst var det väl hon som vi pratade om i vår teater?

    Du är för övrigt bäst!

     
    • ungen

      06 april 2011 at 12:01

      Det var henne vi pratade om och det känns ju inte så bra…😛

       
  2. Markus Östlund

    06 april 2011 at 14:30

    Nej nu får du förklara dig!
    Varför inte Birgit?
    Varför inte Evert?
    Djup analys!

     

Kommentera

