RSS

Hej!

11 Jun

Hej hopp! Av diverse anledningar skriver jag inget på min andra blogg förrän jag kommer hem, men here comes a little sammanfattning:

Det började med kaos! På tåget mellan Gävle och Sundsvall upptäcker jag att min biljett är för fel dag! Paniken sprider sig onekligen, men jag tänker att om jag nu ändå har fixat allt och har biljett till arlanda är det väl lika bra att ta sig dit och kolla om det går att lösa.

Sagt och gjort kommer jag dit, hittar en kille som säger att det nog ska gå att fixa men att det blir jättedyrt. Ångest. Efter säkert en halvtimme kommer han fram till att jag får lägga mellan en rimlig summa och sju timmar i Ankara, men att jag i alla fall kommer med. Väl i Ankara bestämmer vi oss för att försöka få med mig på det första flyget, det som de andra skulle ta, i alla fall. Efter typ 40 minuters tjat går de med på att släppa med mig på det flyget, men jag har två minuter till att bordningen stänger, så jag fick springa. Men hann gjorde jag. Träffade en supertrevlig kille på flyget också.

Detta är för övrigt en fantastisk stad!  Vi har träffat coola personer, ätit cool mat och varit coola själva. resten får ni höra om när jag kommer hem! Hem kommer jag förresten inte alls som jag trodde heller. Flygbiljetterna blev ombokade i samband med den andra ombokningen, men jag jobbar på att lösa det så att tågbiljetterna blir synkade också. Hur som haver. Nu ska jag sova.

 
1 kommentar

Publicerat av på 11 juni 2011 i Uncategorized

 

Ett svar till “Hej!

  1. Linda

    11 juni 2011 at 19:25

    Ojoj! Men tur att du kom med och huvudsaken är ju att du kommer till Sverige sen så löser sig nog resten sen🙂
    Blir spännande att höra allt sen! Men varför skriver du inte i den andra bloggen? Var det inte det du skulle göra?

     

Kommentera

