RSS

Göteborg

27 Aug

Jahaja. Då var man göteborgare då. I lägenheten har vi fått upp gardiner i varje fönster och saknar nu egentligen bara ett par lampor och ett par mattor. Markus visade mig igår också till Wieselgrensplatsen, vårt närmaste centrum med Willys, Coop, småbutiker och trevliga restauranger och caféer. Det börjar kännas som att man har lite koll på det närmaste området nu och själva stan har man ju hyfsad koll på sedan förut. Man skulle bara haft lite koll på de andra handfulla områdena också, om man säger så.

Idag fick jag också min lön, så jag tänkte bättra på mitt klädförråd. Även Markus hade dessa tankar, så vi for ut och shoppade. Hem kom jag med en ny skjorta, ett par byxor, lite underkläder och en vit fluga. Hittade också några par skor som jag tänkte köpa, men vilka jag skulle slå till på kunde jag inte bestämma mig för då. Sedan, när vi passerade akademibokhandeln inne på Nordstan, såg vi att Björn Hellberg satt och signerade böcker, så vi tog en pratstund och köpte en bok av honom. Han skrev ”Till Markus och Mats. En ”mordlysten” hälsning från Björn Hellberg”  Torrt, men trevligt. Han vet då hur man pratar, om man säger så. Men det är klart, han var väl bara glad att det var några andra än 65-åriga tanter som ville (nåväl) ha en signerad bok.

Jag såg för övrigt att min fina svarta manchesterkavaj hade en fläck, så jag försökte ta bort den med ”Ta bort”. Dessvärre försvann lite av färgen då, så nu ser det snarare ut som att det de facto ÄR en ljus fläck där. Någon som har en bra lösning på det problemet?

Nu ligger jag i min säng och funderar över hur jag ska bli frisk från min förkylning. Sömn känns nödvändigt.

Cool bild på Doktorn med en trevlig bowtie:

 
2 kommentarer

Publicerat av på 27 augusti 2011 i Uncategorized

 

2 svar till “Göteborg

  1. Linda

    27 augusti 2011 at 11:20

    Ja är det manchester så skulle jag nog rekomendera att testa att färga den svart helt enkelt. Manchester är ju bomull så de flesta billiga texilfärger funkar på det. Finns vanligtvis på ÖB att köpa. Då blir nog hela kavajen i en finare svart färg också, som ny!🙂
    Coolt med Björn Hellberg förresten😉

     
    • ungen

      27 augusti 2011 at 22:43

      Tack, Lullen! Jag har köpt färg nu och ska färga imorrn.🙂

       

Kommentera

