RSS

Fruktansvärt intressant titel

28 Aug

Tjodelido!

Idag har jag fortsatt försöket att vila mig i form inför skolstarten på onsdag. Markus åkte och hjälpte sin bror flytta och jag passade på att göra en ny låt. Det betyder att jaghar två oinspelade ener som bara väntar på mig. Jag har för den delen också skrivit lite nya småkassa texter som blir upplagda på menjaha.wordpress.com i samma takt som de skrivs. Sedan har jag länsat mitt konto, då jag hade skulder och räkningar som skulle betalas och kläder och teknik att beställa. Till veckan ska jag också köpa de där fantastiska skorna. Sedan ska jag ge mig. Men jag köper inget jag inte behöver. Faktiskt.

Det är skönt att bo såhär mitt i smeten, men ändå i ett lugnt område. Vägen till stan härifrån handlar om kanske 7 minuter med spårvagn och man åker över Göta älvbron, dvs den som vår rackarns gps Liselott tyckte det var en jättebra idé att köra över när vi skulle hitta hit. Det går bra att bo med Markus också. Idag skulle vi handla gemensamma saker. Ost. Och kryddor. Det var svårt. Vi tycker om skor mer än spännande kryddor och ostar, tror jag. Och nördiga dokumentärfilmer om amerikanska presidenter. Hm.

I övrigt regnar det i Götet idag. Höstregn är något som passar mig. Just nu ligger jag i soffan och skriver, medan regnet smattrar mot balkongräcket i en långsam och oregelbunden rytm. Mörkt och lagom svalt. Perfekt kväll/natt för att vara kreativ i sinnet och lyssna på bra elektroindie. Radio dept, typ. Eller patrullen för den delen. Hehe. Jag hoppas bara att det inte regnar imorgon, ty då ska vi på fotboll på Ullevi! Nåväl. Jag ska väl sova så jag orkar upp till morgondagens högmässa i domkyrkan.

Jag bjuder åter på en trevlig bild. Denna är ifrån utanför Marys hus, tagen med hennes kamera av hennes bror (mig).

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 augusti 2011 i Uncategorized

 

Kommentera

