RSS

Långt inlägg

29 Aug

Söndag. Vad hittar man då på? Jo, man städar såklart! Men det var inte så det började. Dagen tog fart i kyrkan med en högmässa i domkyrkan. Göteborgs domkyrka är tråkig och inte så jättestor. I övrigt var det en trevig start på dagen och en upplevelse att vara med om.

Efter detta var det dags att försöka återfärga min kavaj svart. Tyvärr har jag nog nött bort både färgen och mönstret i mitt gnuggande, så färgen fastnar inte alls så bra. Lite bättre blev det, men inte nog bra att bära den bland folk, tyvärr. Men jag körde i alla fall tre fulla maskiner till och fick därmed nästan alla mina kläde rena och kunde därmed fylla på med rena kläder i mina skåp. Fantastiskt. Så nu har vi snart allt klart känns det som. Ett par bilder från lägisen:

En del av vardagsrummet med min sovplats i bakgrunden.

En del av vardagsrummet med min sovplats i bakgrunden.

En del av köket. Markus Falköpingsmjölk står framme. :P

En del av köket. Markus Falköpingsmjölk står framme.😛

Dagens huvudnummer var dock att gå på fotboll. GAIS-Mjällby var det som gällde. Jag har haft för mig att allsvensk fotboll ska vara ungefär lika underhållande som en börsnotering i ett läge av finansiell stagnation, men det var faktiskt kul! En bild därifrån:

Fotboll!

Fotboll!

Mer bilder blir det! Ty inatt gick jag på en nattpromenad runt kvarteren och tittade. Då passade jag på att ta några bilder.

Gatuskylt

Vårt närmaste centrum, Wieselgrensplatsen.

Ett dygnet runt-öppet McDonalds...

Spårvagnshållplatsen vid Wieselgrensplatsen, ur ett uppifrånperspektiv.

Hur som helst ska jag plugga imorrn. godnatt!

 
6 kommentarer

Publicerat av på 29 augusti 2011 i Uncategorized

 

6 svar till “Långt inlägg

  1. Linda

    29 augusti 2011 at 08:09

    Vad roligt med bilder! Verkar va en fin lägenhet och ni verkar ha fått en del ordning också🙂 Gillade ”Virvelvindsgatan” också😉
    Synd på kavajen dock:/ Du skulle kunna testa att måla en massa med en svart textilpenna om du hittar nån på fläcken så kanske det fastnar bättre…

     
    • ungen

      29 augusti 2011 at 10:21

      Aah, det ska jag prova! Lägg förresten märke till den lilla coop konsum som finns på Wieselgrensplatsen. Det finns hur många som helst sådana i denna stad. Små, små coop-butiker överallt.

       
  2. Marie

    29 augusti 2011 at 09:12

    Första bilden ser lik ut ditt förra hem, bort, soffa, säng, gitarr på väggen, sista måltiden ovanför sängen :p hehe
    Men hallå där, en vit soffa? fixa en stor filt att he över, snart sölar ni rödvin över den :p

     
    • ungen

      29 augusti 2011 at 09:39

      Lagom till att du kommer ner ska jag nog ha fixat både rödvin och filt, ska du se!

       
      • Marie

        29 augusti 2011 at 15:11

        Gör så!😀

         
  3. stinapigan

    29 augusti 2011 at 09:43

    Det ser ju riktigt mysigt ut i nya lägenheten. Köket påminner om ditt förra. Hoppas ni trivs bra och har anpassat er väl i nya storstaden. Sköt om er och glöm inte äta riktigt på morgonen så ni orkar med förmiddagen. Ring nån dag när du har tid över. Kram från din mamma

     

Kommentera

