RSS

Muskotnöt

30 Aug

Hej igen!

Idag vaknade jag på tok för sent, kom jag på när jag vaknade. Idag var nämligen dagen då jag skulle lämna in restuppgifter till koranenkursen jag läst i sommar. Eftersom jag jobbat och varit på urkult så har jag missat ett par uppgifter. Ingen fara, tänkte jag och satte mig vid datorn.

Uppgift ett var ett prov man skulle läsa tre kapitel till.

Uppgift två var att skriva ett paper på ett par-tre sidor (normalt radavstånd) om en koranentolkning.

Uppgift tre visade sig vara en uppgift jag missat, som jag skulle gjort redan innan jag blev intagen på kursen. Trodde jag hade gjort den, men nej, nej. Den var en forumuppgift inklusive kommentering av andras arbete, som allt skulle behandla huruvida det är okej eller inte att studera Koranen på annat språk än arabiska.

Gissa vad jag spenderat hela dagen med att göra? Som tur är så är jag ju en exemplarisk gosse som gör min plikt, så jag hann faktiskt klart allt med bravur och hade till och med 20 minuter till godo när jag lämnade in det sista.

Hur som helst har jag beställt lite roliga saker som jag (more or less) behöver:

Vän af ordning frågar sig således om det inte är så att det är fruktansvärt dyrt att beställa tre band-t-shirts från Los Angeles och jag svarar att nej, de hade rea på kvarvarande merch från förra turnen. Sammanfattningsvis: Wohoo!

Snygga högtalare med hyffsat ljud. Ville inte betala för några superhögtalare, men snygga är de i alla fall. Beställde också en trådlös router som jag och Markus enats om. Väldigt nödvändigt, kan jag säga.

Ny mobil. Heller ingen supermaskin, men billig och helt okej i stort. Värt.

Ja, jag är väldigt nöjd med mina köp (eller mobilen var knappt ett köp, jag bytte abbonnemang och fick mobilen för 55 kronor) och ska fortsätta på den banan. Morgondagen ägnas åt att försöka hitta åt en adekvat skrivbordslampa och kanske försöka få tag på ett lånekort till biblioteket. Finns det tid och lust ska jag nog försöka spela in lite av den nya låten.

Vi ses i marshallens skugga!

 
1 kommentar

Publicerat av på 30 augusti 2011 i Uncategorized

 

Ett svar till “Muskotnöt

  1. Marie

    01 september 2011 at 11:53

    ”Rektorn sa….”

    ”Rektorn sa att Harry är en exemplarisk gosse”

    ”Nej men så roligt Harry!”

     

Kommentera

