RSS

Lördag

03 Sep

Hej!

Idag är en lugn och skön dag. Skolan är jättekul och intressant, men tär på krafterna då jag fortfarande inte riktigt ställt tillbaka dygnsrytmen. Vi verkar ha jättebra, utbildade och engagerade lärare och själva utbildningen verkar ha ett riktigt bra upplägg.

Dagen har tillbringats med att få ny frisyr och att spela nhl 2007. Frisyren blev ju sisådär, men Rachid som klippte mig var jättekul och trevlig. Att han kunde lista ut att jag gick på handels var väl sådär kul. Man ska nog inte bära sin manchesterkavaj till vardags. Nhl 2007 gick jag faktiskt ända till Kvillebäcken för att köpa, men när jag väl skulle betala för skiten hade de ingen kortläsare. ”Nej, tyvärr, nej, tyvärr. Det här bara en förlegad affär, en förlegad affär, en förlegad affär. ” Sa de. ”Finns det möjligen en bankomat här?” frågade jag. ”Nej, tyvärr, nej, tyvärr. Det här är bara en förlegad del av världen.” Så jag fick gå bort till ÖB och köpa en krysantemum för att kunna ta ut en hundring. Meh, liksom. Fast blommor bra, så man ska väl inte klaga.

I morgondag ska jag till folkets hus på Järntorget och vänsterpartiets EU-konferens. Blogga och twittra är det tänkt, men vem vet. Efter det tänkte jag gå till biblioteket och läsa ett referensexemplar av min första kursbok, som jag fortfarande inte fått tag i. Matilda, som går i min klass, lät mig kopiera första kapitlet, men hon är i dalarna nu, så nu får jag klara mig själv. Andra boken har jag visserligen fått tag i, men det är ju ett tag tills vi ska ha den.:/

Anyway. Mina fina tröjor och min coola high-techmobil har kommit på posten nu! Nöjdare än denna man är jag.

Eskil.

Eskil.

 
1 kommentar

Publicerat av på 03 september 2011 i Uncategorized

 

Ett svar till “Lördag

  1. Marie

    04 september 2011 at 19:02

    Du skulle frågat om sidenkallsonger på affärn istället! ”nej tyvärr nej tyvärr, det här är en skaka på rumpan affär!” kunde han ha svarat då ;D
    Som en liten ihopslagning av ditt favoritskämt och favoritsång

     

Kommentera

