RSS

Biscuit

24 Sep

Vädret i Göteborg är ju i det märkligaste laget. Igår, när jag skulle iväg och leta utklädnad till Coolsupermarys födelsedagsparty hade jag precis klätt på mig för att ge mig ut i den överväldigande solen. När jag skulle hämta mina solglasögon (!) i vardagsrummet såg jag att… det regnade. Jättemycket. Således satte jag mig och surade vid facebook några minuter och kollade yr.no. Noll millimeter regn. Jojo. När jag skulle gå och hämta paraplyet var dock solen framme igen. Dagen innen detta hände samma sak, fast då jag och min klasskamrat Axel var på väg ut från ett café där vi diskuterat feodalsamhällets övergång till en merkantilistisk ekonomi. Plötsligt regnade det så mycket att glasdisken inne på caféet blev blöt av dimman som uppstår då regnet slår mot backen.

Av just den anledningen (vädret) är jag skeptisk till att ge mig av till stan idag. För tillfället är himlen svart, men någonstans lyser solen jättestarkt. Jäkla västkustväder.

Igår spontangick förresten jag och Markus på partaj hos Julija. Med mig själv klädd blazer, Markus iklädd skjorta och väst, och med varsin fluga dök vi upp med varsin flaska vin (systemet har öppet till åtta så man kan köpa sig en flaska chapel hill rätt sent omsider) och tänkte deltaga i festligheterna. Föga anade vi att lägenheten skulle vara fullare än den fullaste festdeltagaren under peace and love och att det dessutom var planerat att kvällen skulle fortsätta nere vid röda sten (omöjligt att ta sig och dessutom bombhotat härom veckan) på flatklubb. Då färden gick emot spårvagnen vek vi av, hamnade åter hemma hos oss och såg något fanatiskt på den fantastiska filmen Inglorious basterds.

Nu ligger jag och funderar över om jag ska våga mig ut idag. Bäst att jag tar med mig solglasögon, paraply och räddningsraket (om jag skulle blåsa ner i älven) och snabbar mig iväg nästa gång solen kommer fram.

Här är en bild på vår pilemariske jordbruk- och landsbygdsminister. Adjö!

Eskil

Eskil

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 september 2011 i Uncategorized

 

Kommentera

