RSS

De rullande stenarna

17 Okt

Ja. Varför i hela friden har Rolling Stones inlett ett samarbete med Dressmann?

Denna vecka har gått fort. För sex dagar sedan kom jag hem igen och idag kom Markus hem. Helgen har varit relativt innehållslös, men jag har fått en del grejer gjort. Skrivit, spelat in, mixat och lagt upp en ny låt, skrivit ett blogginlägg som nått framgångar och framförallt tagit det riktigt lugnt och skönt. Det är synd att Göteborg ligger så långt från höga kusten, för jag trivs verkligen här. Folk har en så chill inställning till allt.

Exempelvis gick jag för att köpa mig en flaska champis ikväll. Jag gick förbi ett hus och det står en man på balkongen och röker:
-”Ursäkta!” ropar han, ”står det en röd volvo runt hörnet?”
-”Ja, det gör det”, svarar jag efter att ha kollat.
-”Oj, då har jag bråttom”, mumlar han och ropar ”Tack, kompis!”

Egentligen en självklarhet att fråga någon som ju kan se om den står där, men en random Öviksbo eller Stockholmsbo skulle inte haf rågat någon de inte känner, eller för den delen någon de känner som går förbi. Exemplen på denna chilla inställning till folk går igen överallt: kassören på coop, killen eller tjejen bredvid på spårvagnen och framförallt kyrkbesökarna på kyrkkaffet småpratar och skojar med en.

Just göteborgarhumorn är ju omtalad och faktiskt helt sann. Ett exempel är statyn på poseidon som bekant är längst upp på avenyn. Den renoveras just nu och är därmed övertäckt:

Ej övertäckt.

Ej övertäckt.

Övertäckt.

Övertäckt the Gothenburg way.

Sen är ju stan vacker.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 17 oktober 2011 i Uncategorized

 

2 svar till “De rullande stenarna

  1. Linda

    17 oktober 2011 at 03:44

    Hahahaha det där med statyn på spa var ju klockrent😉

     
  2. Marie

    17 oktober 2011 at 10:58

    Hehe, hoppas jag får jobb där då!
    Synd bara att dom pratar så dåligt:/

     

Kommentera

