RSS

Du och din humor

20 Okt

Återigen har man fått smaka på göteborgshumorn. I vår badmintonhall hängde det en stor duk med följande skämt: ”Badminton? Borde det inte heta goodminton”, frågade engelsmannen.” Inget mer utom en bild på en badmintonboll. Typiskt Göteborg.

Sen är denna vecka helt sjuk. Det är obligatorisk undervisning varje dag+ några kapitel att läsa per dag + seminariefrågor vi ska förbereda oss för.  Dessutom vill vår lärare inte begränsa föreläsningarna såsom kursen är planerad, så det är ett hiskeligt tempo på föreläsningarna. Tur att man har en chill klass som är trevliga att hänga med, annars hade det varit lite för jobbigt för vad en Mats kan klara av såhär på höstkanten.

Som avslutning på detta ska jag göra en lista jag snott från Mary.

När ingen ser/hör mig så brukar jag småsjunga Anna Ternheimlåtar för mig själv.
Jag går aldrig hemifrån utan nycklar, mobil och plånbok. Allt ska med.
Min blogg heter som den gör för att jag kallas Ungen. Undertexten kommer från ett facebooktest, ”Vilken historisk person är du”. Minns inte vem jag blev, men den beskrivningen passar så bra med en film på mig som liten när jag puttar syster Mary i en fontän.
Om tio år kommer jag förhoppningsvis jobba som lärare och chillskriva på min kandidatuppsats i ekonomisk historia.

Slänger in en Veiron också:

Eskil på nya strövtåg i böljande vetefält.

Eskil på nya strövtåg i böljande vetefält.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 20 oktober 2011 i Uncategorized

 

3 svar till “Du och din humor

  1. Linda

    20 oktober 2011 at 13:20

    Hur många bilder finns det på Eskil egentligen? Sinar det aldrig i förrådet?

     
    • Mats

      20 oktober 2011 at 13:22

      Det finns många, men alltför få!

       
  2. stinapigan

    21 oktober 2011 at 14:05

    Du är så duktig som orkar med. Kanske för att du aldrig stressar upp dig och håller lugnet.Göteborgshumorn är speciell.

     

Kommentera

