RSS

It’s better my darling, I promise you this

01 Nov

Jag vet inte alls varför, men vissa dagar tycker jag att hösten är en så fantastisk årstid. Lagom väder, lagom ljust osv. Ni kan det där vid det här laget. Men vissa dagar är hösten det absolut värsta som finns. De senaste dagarna har varit mer eller mindre så. I söndags kom jag inte ur sängen förrän två trots att jag i vanlig ordning vaknade tidigt på morgonen. Skulle gå på mässa, orkade inte, skulle åka till stan, orkade inte och skulle gå på promenad; gick för långt. Dagen byggde sig väl, men sådana dagar är som att starta på minus. Man måste verkligen anstränga sig för att göra något bra av den.

Naturigt gick detta ut över mitt tentapluggande. Jag skrev den idag och satt i princip hela tiden ut. Tentan kan bli godkänd och jag misstänker att mitt ironiskt frodiga språk kan falla i god jord hos lärarna. För att citera mig själv på ett ungefär:

”De privata investerarna byggde järnväg så det stod härliga till”

”USA med en fet militär knackade på hos japanerna och frågade om det inte var så att de ville leka. Strax var frihandelskalaset på ön ett faktum.”

”Föga förvånande ställer sig undertecknad student försiktigt positiv till Schöns teorier.”

Till helgen åker jag till Stockholm och och det blir nog bra. Ska hälsa på Sanna och Oskar, och troligen också träffa några andra vänner. Jag gillar att resa och tycker det är bra och vet att även en kortare resa kan hålla mig på gott humör i ett par veckor. Egentligen skulle jag ha ett jobb där jag fick resa mycket. Gärna utomlands så man inte behöver leva i detta mörker hela jäkla vintern. Kanske skulle man satsa på ett jobb på UD? Söka diplomatskolan? Hihi.

Som vanligt i mörka tider finner jag min förtröstan i kulturen. Ser på Doctor Who, lyssnar på bra musik (Anna Ternheims nya) under långa promenader och gör musik. En ny grej jag gör är att jag åker spårvagn långväga och skriver. Mest bara för skrivandets skull, men det hända att jag gör en samling videos med levande bilder, ord och musik i ett. Vi får se, helt enkelt.

Emo-Eskil @ höstsverige

Emo-Eskil i höstsverige

 
3 kommentarer

Publicerat av på 01 november 2011 i Uncategorized

 

3 svar till “It’s better my darling, I promise you this

  1. Linda

    01 november 2011 at 23:06

    Jag är också sådär tudelad till hösten. Det är den bästa årstiden när det gäller väder och färger och sånt. Men jag blir lätt deppig på hösten. Dock brukar det bli först på senhösten eller tidiga vintern, november – december. Men i år har det kommit redan i början av oktober. Jobbigt. Min kropp kräver en massa sömn också när det blir sådär. Och jag tycker sömn är överskattat och tar för mycket tid!

     
  2. Marie

    02 november 2011 at 08:49

    Du kanske behöver vitaminer eller något uppiggande kosttillskott?

     
  3. stinapigan

    02 november 2011 at 11:57

    Ja du har så rätt! Hösten kan vara både underbar och tung. Igår hade Hudiksvall 16 grader varmt och då kan man inte klaga precis. Hoppas tentan går bra. Du är så duktig att skriva, roligt och samtidigt korrekt och underfundigt. Lite Björn Hellberg faktiskt när man tänker efter. Kram Kotten och ring när du vill och när du kan

     

Kommentera

