RSS

Tyst det är i husen

25 Nov

Hejpa! Inatt har jag svårt att somna igen. Osis, för jag har skola imorrn och borde åka dit trots att jag har lite ont i magen fortfarande. Viktigt seminarium. Jag har dock gjort klart det mesta. Duschad Mats, renbäddad säng, kavaj, t-shirt och adekvata jeans framlagda och en frukost klar för drabbning. Ändå kan jag inte somna och ändå funderar jag på om jag verkligen kommer att ta mig till skolan. Det är långt ifrån säkert att jag tar mig dit.

Men jag har i alla fall fått tillbaka pengarna från företaget i Mauritius! Mycket passande då mitt månadskort gick ut idag. Jag åkte och pluggade igen det jag missat på föreläsningarna i Linne´också. Älskar att göra sådant. Produktivt och trevligt. Igår hade vi det trevligt här på Tubogatan. Isak kom på besök igen och vi tittade på hockey, spelade poker, beställde billig pizza med gratis utkörning och drack en flaska god fransk riesling. Finn ett fel. Macho värre, indeed. Dock inte bra för min mage som fortsätter strejka. Imorrn är tanken också att jag ska till ett litet party hos en klasskompis. Vi får se hur det går med den saken, men hoppas min mage är med på noterna så det kan genomföras!

Vidare är det skönt att Markus är hemma igen. Det blir väldigt tråkigt, även om det var lite skönt att få vara sin egen och ta hand om sig själv. Jag fördrev tiden med att arbeta på ett projekt som kommer att vara klart lagom till jul. Kanske blir det en god julklapp? Hm. Just julklappar är något som hänger över mig. Även om jag beställt julklappar till många och har en idé om vad de flesta ska få så ska det ju betalas för de flesta. Märkligt detta. Hur som haver känns livet helt okej för att vara slutet av november. Tiden går fort. Hoppas nu bara att vi får behålla lägenheten och att mitt projekt och min skola går som planerat. Då blir det här bra.

Sen måste jag fråga om en sak. Vilken av dessa bilder är finast?

Bild 1

Bild 1

Bild 2

Bild2

 

Bjuder på två bra låtar också.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 25 november 2011 i Uncategorized

 

2 svar till “Tyst det är i husen

  1. Linda

    25 november 2011 at 09:05

    Jaaa alltså även om jag gör de flesta julklappar i år pga dåligt med pengar, så kostar det ju att köpa grejer till det också. Även om jag har handlat sådant på seckis så är det en slant det med!

     
  2. stinapigan

    25 november 2011 at 19:01

    Har du köpt vetediet än? Gör det! ÄÄt i flera dagar så blir du snart bra. När jag kommer ska jag köpa Losec åt dig. Dyrt men bra. Kram och ha en skön helg.

     

Kommentera

