RSS

Ungens blogg – Din snusdosa i handskfacket

04 Dec

Hej! I eftermiddag har jag och Markus städat efter att ha sackat efter med det lite för länge. Överfulla sopkorgar, disk lite här och var och sånt. Du vet, allmänt stökigt. Riktigt skönt när man gjort det. Komposterat, sopsorterat och plockat ihop. Nu ligger jag i sängen och väntar på att Markus ska bli klar med maten. Hehe.

Jag börjar bli frisk, men man märker ändå att kroppen inte blir lika fort frisk som man tror. För igår när vi spelade badminton råkade jag ut för en läskig grej. Vi delar alltid upp så att man spelar två matcher i rad och vilar en match. Men i slutet på den andra ansträngde jag mig nog lite för mycket, flick flimmer för ögonen och kunde inte stå upp. Dock ville jag inte ge mig, så efter att ha vilat fem minuter köpte jag en kexchoklad i kiosken, satte in en snus och drack en massa vatten. Då gick det rätt bra (vann två matcher, hehe), men ändå! I efterhand kom jag på varför det blev som det blev: lite mat för sjuk Mats = dåligt så in i Högsbotorp. Men inte hade jag en tanke på att min kropp kunde vara sjuk fortfarnade – hals och nos var ju välmående!😦

Om man undrar hur det är med Julija så kan jag med glädje meddela att hon lever. Hon har sovit över här ett par gånger och hängt med oss lite. Det är tråkigt att hon ska bo i Vänersborg numera, dock!

På fredag ska jag skriva tenta. Det känns sådär, faktiskt. Jag har ju varit en sjuk stackars man på tok för länge och har därmed missat lite för mycket, egentligen. Försöker dock gå igenom vilka seminariefrågor som dykt upp på de seminarium jag missat och är man lärare vet man ju ungefär vilka följdfrågor som kan tänkas komma. Då har jag ju en bild av hur tentan kan komma att se ut och därmed vet jag vad jag ska plugga på. Men ändå. Sjuuukt mycket att läsa. Blä.

Skickar med eder en låt som framförallt Lullen och mamma kan tänkas gilla:

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 04 december 2011 i Uncategorized

 

Kommentera

