RSS

Ungens blogg – Ditt utläggningslock på föreläsningen

12 Dec

Föreläsning, ja. Det ska jag på om fyra timmar. Likt förbannat kan jag inte somna. Att jag ska ha så svårt för det, egentligen. Jag fattar verkligen inte varför. Jag borde vara trött.

Jag kan väl berätta lite vad jag gjort de senaste dagarna då. Dels har jag haft fullt upp med att göra en elva minuter lång jätteskum låt, dels har jag kollat på en jäkla massa hockey. Idag var jag i två timmar och letade efter ett lysrör. Hur svårt kan DET vara egentligen? Nä, det ska vara rätt mått och det ska vara rätt watt och blablabla. Att bara få bort det gamla lysröret utan att he sönder det var ju bara det ett projekt att skiva en c-uppsats om. Det krävdes snart sagt ett helt infanteri av ingenjörer för att byta ut röret och inklusive att hitta åt det, lista ut hur det skulle gå till att byta ut skiten och faktiskt genomföra det hela tog mig flera timmar. Inte för att jag hade så jättemycket för mig övrigt, men ändå.

Det är fortfarande irriterande att inte kunna sova. Jag borde verkligen gå på föreläsningen. Speciellt då jag knappt varit på skolan på en månad. Jag var ju som bekant både förkyld och magsjuk. Sen gjorde jag inte min tenta eftersom jag, av förklarliga skäl, missat så mycket att jag inte skulle kunna få godkänt. Som grädde på Laxen (hehe) kommer jag missa tre föreläsningar och ett seminarium när jag åker upp till Övik igen. Därför vill jag verkligen gå på föreläsningen imorrn. Men ack och ve, så vill det inte ske. Jag ska i vart fall ta mig iväg och köpa den där förbaskade boken som går på 400 spänn. Jag behöver den tydligen.😦

För att underlätta för mig har jag gjort upp en liten tidsplan för veckan. Den innehåller bland annat: Skola, partiföreningsmöte, maila högskolan dalarna om min b-uppsats, försöka fixa sommarjobb på kulturhuset, köpa den där förbannade boken, maila Hans och UD om att observera fler val och köpa julklappar så det står härliga till. Vi får se hur mycket av detta som blir verklighet, men på fredag åker jag upp och tanken är att jag ska ha hunnit med allt det och gärna lite mer.

Som godnattpresent får ni förresten ett par klassiker:

Nummer ett: Pär Ledin är sur för att Salo slår till honom med sin klubba. Till saken hör att Ledin är rätt överviktig.

Nummer två: Foppa är sur för att modo förlorade sm-finalen i Malmö, så han ska hem och duscha.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 12 december 2011 i Uncategorized

 

3 svar till “Ungens blogg – Ditt utläggningslock på föreläsningen

  1. Linda

    12 december 2011 at 08:56

    Jag har också svårt att somna. Har haft i flera veckor. Skitjobbigt är det!

     
    • Mats

      12 december 2011 at 10:31

      Visst känner man att snart är råttet mågat!

       
  2. Marie

    15 december 2011 at 12:48

    Hehe ser Laxen framför mig, med en gräddklick på. Haha, det skulle Brille gillat!

     

Kommentera

