RSS

Ungens nya blogg – din picknick-korg på nattåget

28 Dec

Ny design och nytt inlägg på samma kväll! Nu skämmer jag allt bort er!

Ikväll har jag spelat med Erikssons i Bredbyn. Förutom att det var kul att spela med andra levande varelser och att få spela kontra för första gången på ett år eller mer, så var det kul att så många kom och lyssnade! Dessutom kom både fastrar, pappa med sambo och sambobarn och syster Lullen. Med tanke på hur bortskämd jag blev kanske bloggnyheter är det minsta jag kan giva tillbaka! Men som om detta inte var nog blev vi sedan bjudna på storfinmiddag hos Magnus Edholm. Jaha, tänker man, det kan ju vara mysigt, men inte hade man räknat med att han skulle hålla filmvisning i sin alldeles egna stoa, feta biosalong! Jättegrymt!

Annars har jag haft en trevlig jul. Mycket mysig julafton och juldagen blev rätt bra den också. Höjdpunkten var nog när Lullen fick sin present från mig och Christoffer – en gigantisk Karl XII-tavla med lokalt handgjord ram i guldfärg. Även om jag personligen tyckte att den bästa julklapp jag gav bort var Mary och Sprills klapp – Port-a-poo!

Jag har ju också sökt jobb i Bryssel som politisk-kommunikativ sekreterare på vänsterpartiets sekretariat. Inre marknad, trafik och miljö ska tydligen vara huvudfokus. Visserligen uppfyller jag väl kraven till stor del, men blir jag överhuvudtaget kallad till intervju blir jag positivt överraskad. Dessutom hittade jag i efterhand ett syftningsfel i min ansökan.:/ Men söka ska man ju!

Radio Dept är riktigt bra. Svensk musikscen har nog aldrig varit så komplett och vass som i dagarna. Jag tackar fildelningen för det och vet att jag har rätt. Utan den fantastiska informationsdelningen vi upplever idag skulle många artister aldrig fått chansen att nå en bredare publik och vi skulle fortfarande alla lyssnat på Uno Svenningsson-liknande artister med låtar skrivna av Ingela Pling Forsman och Frank Ådahl.

Nu lämnar jag er med en riktigt fin låt av just Radio Dept. med inledning om just nedladdningen. Jag önskar er en god natt, en god jul och en god choklad att sätta tänderna i!

/allas er Ungen

 
1 kommentar

Publicerat av på 28 december 2011 i Uncategorized

 

Ett svar till “Ungens nya blogg – din picknick-korg på nattåget

  1. Marie

    05 januari 2012 at 15:49

    Port a poon blev använd i dag på promenix🙂 den funkade alla tiders!

     

Kommentera

