RSS

Ungen blogg – Din ostmacka i skogen

13 Jan

God dag! Idag har jag haft seminarium och det gick bra. Sen på onsdag har jag tenta och jag tror det ska gå rätt bra. När jag tittar över vad vi har gjort så ser jag att det är mycket analyser och konsekvensberäkningar. Mina grejer alltså! Jag registrerade mig också på vårterminens kurser igår och fick papper på vad vi egentligen ska göra. Följande kurser ska jag läsa: Ekonomiska idéer i historiskt perspektiv, Ofri arbetskraft – slaveriets ekonomiska historia, Modern ekonomisk tillväxt och Företag och samhälle. Ska jag vara ärlig tycker jag att det verkar jättespännande! Sen har jag sett över möjligheterna att gå folkhögskola ett år. Jag vet inte alls om jag vill, men det känns bra att ha en rockärm att dra fram ett ess ur.

Sen använde jag mina julklappspresentkort idag och köpte en kavaj. Lite, lite liten var den, men jag köpte också ett par långkalsonger så att jag kan springa och spela fotboll även nu vintertid. Hehe. Nä, seriöst så sitte den rätt bra och jag kommer att gå ner lite i vikt, så det blir bra. Men jag har köpt en skrivbordsstol och måste köpa ny kurslitteratur, så nu måste jag chilla med mina inköp så det räcker till den 25e. Det finns kul grejer att göra som inte kostar pengar. Typ titta på sådant här. Elefanter är så häftiga!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 13 januari 2012 i Uncategorized

 

4 svar till “Ungen blogg – Din ostmacka i skogen

  1. Linda

    13 januari 2012 at 17:30

    Du dom där kurserna lät jättespännande ju!! Jag ska precis senanmälda mig för att läsa nationalismens historia och krigets historia nu i vår, på grundnivå och halvfart så det blir bra om jag får jobba samtidigt🙂 Funderade på D- uppsats men tror jag chillar med dom avancerade studierna ett tag😉

    Jag o Erik var också och satte sprätt på julklappspresentkort idag… man känner sig så omiljövänlig när det blir mycket småsaker som vi köpte… menne… presentkorten ska ju användas upp😉

     
    • Mats

      13 januari 2012 at 17:45

      Låter rimligt, Lullen! Lagom spännande och lagom takt!🙂

      Sen gillar man ju inte att konsumera så mycket, men det är klart. Bättre att man får presentkort och köper något vettigt än att man får en massa rat man inte vill ha.🙂

       
  2. Marie

    15 januari 2012 at 15:50

    Vad gulligt!!

     
  3. mamma

    15 januari 2012 at 18:56

    Så fina så fina, ja elefanter är underbara djur, förresten är de lite mer än bara djur. Va bra att du köpte en kavaj, det behöver man alltid.

     

Kommentera

