RSS

Ungen blogg – din vuvuzela på fotbolls-vm

16 Jan

Söndagar är lite som livets undantag. Den veckodag man aldrig får grepp på. Idag försov jag mig mer eller mindre. Kom upp lite för sent för att gå till kyrkan, vilket jag ju planerat. Visserligen var jag uppe tidigt och pratade med Julija som sovit över, men efter att hon åkt iväg kom jag själv aldrig iväg. Istället åkte jag, Markus och Isak iväg och spelade fotboll. Hur sjukt det än fortfarande låter i mitt huvud så siktade vi på gräsplanerna nere vid Eketrägatan-Sälöfjordsgatan, men det var träning på dem så vi fick satsa på grusplan i alla fall. Det är hur som helst sjukt att det är plusgrader och grönt gräs i början och mitten på januari.

Det känns bra att få komma ut och röra på sig ett par gånger i veckan. Jag övertalade Markus att promenera tillbaka till lägenheten med mig, för att få ut lite extra kräm ur benen och det var jättebra. I allmänhet går man ju mycket mer i Göteborg än i Övik. Man känner faktiskt skillnaden både i fotbollen och badmintonen (korrekt böjning?) på hur mycket man orkar, hur smidig man är osv ju mer man tränar och promenerar. Tyvärr spelar jag ju mot idrottsnördar och har för närvarande inga linser (därav halvt blind), så jag kan ju inte påstå att jag märker av någon skillnad på resultaten.

Åter till söndagarna, dock. Vad hittar man på då? På kvällen liksom. Här bor man i en storstad där man kan göra snart sagt vad som helst, men icke. Det blev i alla fall så att jag tillbrinade kvällen med att äta en odyssé av nyttigheter och lägga upp rätt kvalitativa filmer med Gåte varav en står att finna härunder. Fler är på väg!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 16 januari 2012 i Uncategorized

 

2 svar till “Ungen blogg – din vuvuzela på fotbolls-vm

  1. Marie

    16 januari 2012 at 12:05

    En annan åt mangosorbet en söndag som igår 🙂

     
  2. mamma

    19 januari 2012 at 14:34

    Du har så rätt. Det är något speciellt med söndagskvällar. Så tror jag de flesta tycker. Nåt segt liksom, trist, oinspirerat och blankt. Jag minns när jag jobbade i hemtjänsten, då kändes det som om man hellre jobbade än va ledig en söndagskväll. Man hade bra betalt för det var ju helg och söndagskvällen är så trist så då kan man lika gärna jobba. Söndagskvällstips kan va, gå på bio, gå långpromenad och sen hem och äta nåt gott, gå och låna en film och ät nåt gott till eller gå och lägga sig tidigt och läsa en bra bok eller ring och prata länge med nån. Det var några tips.

     

Kommentera

