RSS

Att få brev från csn

07 Feb

Nu på morgonen fick jag till sist veta att csn fått in ett godkänt betyg som min skola enligt ladok skickat in förra veckan. Således smög jag mig in på mina sidor på csn och kollade upp när jag kan tänkas få mina pengar. Jag har ju spårvagnskort att köpa och mat att handla, om man säger så och snart ska man väl köpa ny kurslitteratur. Det är inte så kul att leva på lånade pengar och couscous. På en sida stod det att det skulle ta cirka två veckor innan de tog beslut. Därefter ska jag lämna studieförsäkran och därefter tar det en vecka till innan de betalar ut pengarna.

Kanhända är jag lite bitter och sur, men hur i hela friden hade de tänkt att man ska överleva TRE veckor utan pengar trots att man är behörig att få dem? TRE!?

Förhoppningsvis går det väl lite fortare i och med att de nog har det rätt lugnt nu, men åker jag fast i kollektivtrafiken vet jag i alla fall var jag ska skicka räkningen.

/Ungen, breaking the law

Ps. Sen får jag väl erkänna att det var skönt att jag klarade den tentan. Imorrn eller idag får jag reda på om jag klarat den andra tentan också. Ds.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 07 februari 2012 i Uncategorized

 

3 svar till “Att få brev från csn

  1. Marie

    07 februari 2012 at 13:23

    Skönt att du klarade provet! Och himla gullig bild :O :O
    Som sagt, säg till om du vill låna perning! Men inte borde det ta så lång tid? 😦

     
  2. stinapigan

    07 februari 2012 at 13:41

    Vad roligt att du klarade tentan. Hoppas den andra går bra nu också. Det där med pengar är alltid ett problem. Reglerna blir allt knepigare, det är meningen nu för tiden att folk ska dö av ångest och oro verkar det som

     
  3. Linda

    07 februari 2012 at 15:41

    Skönt att du klarade tentan!!

     

Kommentera

