RSS

I’m the operator with my pocket calculator

17 Feb

Hejpa!

Snön har intagit Göteborg på nytt och vi väntar nu på det regn som ska utplåna den. Tydligen ska det regna mer eller mindre oavbrutet lördag till lördag. Göteborg ftw, som man säger.

Vardagen har sin sakta lunk. Helgen tillbringades med öl, schack och biljard, där jag briljerade i både öldrickandes ädla konst och biljardspelets strapatser. Veckan tillbringades med plugg och en stanley cup-vinst över Markus i NHL på xbox. Visst får man njuta lite av segerns sötma?

Skolan ja! Det rullar på där också numera. Rätt mycket ekonomifokus nu. Nationalekonomi med dess ekvationer, linjediagram och kurvor. Det är kul, må jag säga. Nästa kurs blir dock riktigt spännande. Slaveriets historia ska det handla om och det sägs från vissa håll vara eget arbete med skrivfokus och från andra håll hörde jag i dag att det skulle vara grupparbete. Det senare vore synd, då jag ska vara ute på resande fot en stor del av mars. Vad ska jag göra då, frågar du dig kanske?

Jo, jag ska först jobba lite på Ållebergsgymnasiet, sedan åka iväg till hufvudstaden (den kungliga) för att träffa vänner och gå på Bangfestien, sedan åka till Hudik och bila upp till Övik med min kära moder. Väl där uppe blir det väl troligen fika lite här och var, en sväng upp till Umeå, hockey om det är på tapeten och kanske party om det sig så vill.

Men nu ska jag väl sova. Imorgon har jag mycket att göra. Det ska skickas brev, skrivas uppgifter, sökas sommarjobb och spelas fotboll. Ack samt ve.

Klicka på Eskil-bilden nedan om du vill uppleva saftig spänning av orimliga mått. God natt!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 17 februari 2012 i Uncategorized

 

2 svar till “I’m the operator with my pocket calculator

  1. Marie

    17 februari 2012 at 11:52

    Du är ju crazzzzzzzzy kid!

     
  2. stinapigan

    17 februari 2012 at 19:45

    Man får väl gratulera till dina framgångar även om jag känner en viss tvekan till vissa prestationer, men men.. Du är ju så duktig på allt du tar dig för Kotten min. Så jag säger bara, heja heja, kör på och gör ditt bästa. Ser fram emot att du kommer så vi får ha en lång pratstund i bilen och sen fira dig lite på kvällen. Det blir trevligt. Kramar från din mamma

     

Kommentera

