RSS

Backside of the moo

20 Feb

Hyfsat dag idag. Jag köpte en dvd-spelare eftersom chippet i den supergamla xboxen till sist nu lagt av. Kommer hem, ska koppla in den, men märker då att tv’n inte har någon scart-ingång. Hur jag har kunnat missa det är och förblir ett mysterium. Får med andra ord köpa annan kabel imorrn. Jag gjorde ett liknande misstag nyss. Hade ont i halsen och tänkte att jag ska äta något litet tillsammans med lite mjölk innan jag sover. Vad gör jag? Jo, jag tar två husman. Seriöst? Hur smart är jag egentligen? Min dröm om att bli medlem i mensa läggs nu i högen av drömmar som kommer att förbli ouppnådda, alldeles under ”Att klä i fez.”

Idag har jag också fikat paj hos Matilda och fått tillbaka min bok jag försöker sälja. Var också på Taizémässa i Hagakyrkan. Mysigt! Sen såg vi Agenda och ett program om hur USA bombat Fallujah med massa giftiga bomber som innehåller uran och liknande, så det föds en massa missbildade barn. Så otroligt hemskt att se amerikanska soldater jubla när de bombar oskyldiga människor med den värsta sortens bomb som finns.

Vidare har helgen bestått av att spela fotboll med Markus och Isak (vi spelade mot några småkillar som vi mötte där och ställde oss frågan: varför är småkillar alltid så bra fotboll?), kolla på hockey och kolla på melodifestivalen och en otroligt vulgär fransk-italiensk film som heter Brakfesten (La grande bouffe). På tal om mello är jag nu helt okej med att världen sägs gå under i år. Jag har sett en duo (trio, ”låtskrivaren” inräknad), marknadsförd i form av en författande orange narr, sätta ihop den oranges mest kända ord med en melodislinga som använts tusen gånger förr, trots detta lyckas ta sig in i en tävling som kräver nyskrivna låtar, få husera på varenda förstasida i förväg, vinna tävlingen och sedan åter få husera på varenda förstasida, trots att det faktiskt finns nyheter de bör rapportera om. Jag skäms i min roll som svensk, jag får ångest i min roll som världsmedborgare och jag är kränkt i min roll som musiker. Jag har verkligen sett allt och jag ångrar bittert att jag gjorde det. Lägg därtill det jag skrev i förra stycket om amerikanska bomber. Då får världen gärna gå under.

Nu ligger jag i min säng och tänker att jag verkligen borde lära mig spela cello. Det hade varit coolt.

Här är en ko som fick agera omslagsmodell för Pink Floyds skiva de gav ut några år innan Dark Side of the Moon. Därav titeln på blogginlägget.

Ko

Ko

Här är en bra låt som Pink Floyd inte gjort.

 
1 kommentar

Publicerat av på 20 februari 2012 i Uncategorized

 

Ett svar till “Backside of the moo

  1. Marie

    20 februari 2012 at 17:28

    Men ungen. kommer du inte ihåg att vi försökte koppla in vhsspelaren i den där tvn och då upptäckte att det inte fanns någon scartgrej?
    Finns kanske en anledning till att familjen jungell inte ville ha tillbaka tvn :p

     

Kommentera

