RSS

Inside an eye be the lonely one, my bride

21 Feb

Före jul någon gång skrev jag upp mig till Japp-registret. Det är inte frågan om att få gratis godis, utan att man skriver upp sig och sen får man sms, mail och brev som påminner dig om att gå och testa dig för att lämna blod. Hur många gånger har jag inte vaknat på morgonen av ett sms, fått tre mail på raken från dem eller varit sjukt nyfiken vad det är för coolt rött brev som landat på vår dörrmatta? Idag fick jag ett sms precis när jag passerade ingången till blodgivarcentralen på Nordstan. Vad gör man? Ingenting egentligen planerat de närmaste timmarna. Klart man svänger in. Inte nog med att de tog sjukt mycket blod bara för att ha till testerna så fick jag sedan reda på att jag faktiskt fick lämna blod. Jag hade rätt många funderingar på om jag verkligen fick göra det, dels för att det ju är så hårda med regler, men också för att jag trott att jag haft dåliga värden. Inte då, sa sköterskan. Tydligen hade jag alldeles utmärkta värden på alla sätt. Kul, må jag medge. Men det är klart, det känns ju att de tappat ut dessa förhållandevis små mängder, så hur kommer jag då känna mig när jag ska lämna flera deciliter?

Sen var jag och skulle beställa linser. Hon som hjälpte mig skulle då hämta uppgifter från butiken i Övik, men hon var helt övertygad om att butiken inte fanns. Hon frågade om jag var säker på att det inte var i Falköping eller Bjästa jag beställt linser förr. Det var jag, men hon var ändå säker på att butiken i Övik inte alls fanns. Så jag gav henne numret dit (som jag har i min mobil) och då var det upptaget. Vi enades om att jag skulle göra en en ny undersökning hursomhelst.

Nu ska jag försöka vända tillbaka dygnet, då jag ska jobba i Falis torsdag och fredag. Då är det viktigt att börja i tid, tänker jag. Dock har jag fortfarande inte fått utdraget ur brottsregistret från polisen än. Snart har det gått tre veckor, så jag börjar bli lite nervös.

Nåväl. Här kommer en fin ångestladdat låt från en vilsen själv:

…och dagens Eskil:

Eskil bekantar sig med några kor i Skaraborg

Eskil bekantar sig med några kor i Skaraborg

 
4 kommentarer

Publicerat av på 21 februari 2012 i Uncategorized

 

4 svar till “Inside an eye be the lonely one, my bride

  1. Marie

    21 februari 2012 at 11:18

    Du som är så lång lär ju bli lite yr när dom tappat dig på blod!

     
  2. Marie

    21 februari 2012 at 11:19

    Fina bruna förresten!

     
    • Mats

      21 februari 2012 at 11:35

      Ja, men det är inte lätt att framstå som fin när man har en sådan skönhet som Eskil bredvid sig!

       
      • Marie

        23 februari 2012 at 19:27

        Pucko :p

         

Kommentera

