RSS

I draw a pair of new eyes in my mind

22 Feb

Hej hopp! Idag började jag en ny kurs om ofri arbetskraft. Sjukt intressant verkar det vara! Tyvärr blev vi ju indelade i grupper och ska jobba i grupper med fördjupning, vilket betyder att jag kommer missa en massa, även om det på schemat såg ut som att jag kunde vara borta den tiden som jag nu sa vara borta. Nåväl! Jag har ju pluggat på distans förr, så det ska väl inte vara några större problem.

Jag åkte sen och skulle beställa linser. Igår hävdade hon i butiken som bekant att Örnsköldsvik inte hade något specsavers och att vi därför skulle göra en ny synundersökning, då det dels inte gick att få tag i mitt recept och del för att jag skulle ha nya sorters linser. Visst, tänkte jag, det brukar ju vara gratis så jag har väl inget att förlora. När jag gjort min synundersökning och beställt mina nya linser tog optikern betalt för min undersökning ändå. Jag protesterade, men hon sa att det missförståndet inte gick att råda bot på. En liten tröst kan väl då vara att jag i alla fall genom en lite ledande fråga tjatade till mig ett glasögonfodral gratis.

Med nya linser och lite småbitter drog jag till närmaste café och pluggade lite marginalism och drack en soyalatte. Otroligt vad dåligt väder det var. Tog en bild:

Liten Mats på café @ Backaplan

Liten Mats på café @ Backaplan

Ikväll åkte vi förresten på askonsdagsmässa i domkyrkan och fick askkors i pannan. Mycket, mycket mysigt.

Nu försöker jag sova. Ska upp fem och åka med tåget, så det är väl så dags. Har ikväll suttit och planerat de lektioner jag ska. Fruktansvärt bra skolböcker de gör numera. Jämför man med vilka böcker som fanns på nola är det här värsta superböckerna. Vad ska man med en lärare till, liksom?

Som grädde på moset (varför man nu vill ha det. Grädde på moset alltså, inte det jag nu presenterar) ger jag eder Anna Termheim:

Slänger med en Laleh också, så Mary blir nöjd:

 
2 kommentarer

Publicerat av på 22 februari 2012 i Uncategorized

 

2 svar till “I draw a pair of new eyes in my mind

  1. Marie

    23 februari 2012 at 13:51

    Men hallå. vilket pucko, det är ju deras fel om dom inte får tag i den där receptet! Det finns ju absolut specsavers i övik, jag och lullen var ju där häromdagen. Då borde ju synundersökningen vara gratis… eftersom det är dom som uppenbarligen är värdelösa på att kontakta en butik i sin egen kedja.
    Eller vad vet jag :p

     
  2. mamma

    23 februari 2012 at 19:43

    Vilken otur du har, hur mycket kostade det då? Glasögonfodral? Jaja, kan vara bra o ha men ändå. Lycka till så himla mycket med jobbet. Va spännande det måste kännas för dig. Ring sen och berätta hur du haft det. Kram min kotte!

     

Kommentera

