RSS

Then I close my eyes

24 Feb

Sjukt vad jobbigt det är att ställa om dygnet. Ska upp klockan fem igen nu och det är lika svårt att somna ikväll. Det är jättekul att vara lärare på gymnasiet, faktiskt. Nu har jag visserligen bara gått en dag med få lektioner, men skillnaden mot högstadiet är rätt stor, faktiskt. Eleverna känns mer engagerade, även om det såklart inte är universitetsstudenter vi pratar om. Men det känns som att det man lär ut går fram på ett helt annat sätt. Imorrn blir det lite mer lektioner, vilket känns jättebra! Sen är det rätt meditativt att åka tåg en timme efter att ha jobbat. Att liksom gå ner i varv och chilla.

Förresten har jag en hemtenta att göra nu också. Förhoppningen är att det ska ha byggt sig imorgon, annars tar jag mig friheten att skriva lite i helgen också, men det kan bli svårt att få tid med det andra då. Tanken är ju att jag ska hinna med att spela fotboll i majorna, kolla på hockey, kanske spela biljard, gå på gudstjänst, ha distriktsråd på kyrkan och att bli invald i partiföreningens styrelse på årsmötet. Herreminge. Vi får väl se vad jag prioriterar bort i så fall.

Sen har jag börjat fastna för svensk lyrik igen och har bestämt mig för att översätta några väl valda av mina låtar till svenska och hitta någon som kan sjunga och spela gitarr som vill spela in med mig. Två gitarrer och sång, tänkte jag. Kan man bli annat än inspirerad till det när man hör Annika Norlin sjunga på norrländska såhär eller?

Slänger in en jättecool bild på mig, väntandes på tåget.

Slänger mellan låtarna in en jättecool bild på mig, väntandes på tåget i ett blåsigt Falis.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 24 februari 2012 i Uncategorized

 

3 svar till “Then I close my eyes

  1. Linda

    24 februari 2012 at 13:37

    Högstadiet = halva tiden tjat. Gymnasiet = en tiondel av tiden tjat. Rätt stor skillnad.

     
  2. Linda

    24 februari 2012 at 14:31

    yeah. cool bild!

    //egentligen den yngre syster men lullen hade färdigifyllt sina uppgifter på den här datorn som en gång i tiden var i din ägo

     
  3. mamma

    25 februari 2012 at 19:48

    Vilken fin låt och vad snygg du är på bilden. Ser jättecool ut i de solbrillorna. En sådan bild skulle jag vilja ha.

     

Kommentera

