RSS

Reaching out, who knows what I could find

27 Feb

Så var hemtentan skriven och inskickad. Idag har jag varit duktig. Började med att trots sen kväll kliva upp och gå till kyrkan. Fin mässa med bra psalmer, trots att Blott en dag förstördes lite av att hon som satt bredvid mig alltid var lite före eller efter med sin höga sång. Men man ska inte klaga. Bra att folk sjunger i alla fall. Efter mässan kollade jag upp med vår kyrkoherde Linda om det inte var så att man kunde få jobba som ledare på något sommarkonfirmationsläger. Jag skulle inte ha några förväntningar, men hon skulle kolla upp det. Sedan var det dags för ett möte med distriktsrådet. I år ska Världens fest (stort evenemang av Svenska Kyrkan med internationell prägel) hållas i Malmö och vi skulle få skicka dit folk. Jag och Markus blev tillfrågade och tackade ja. Känns faktiskt jättekul att få åka på det till sist. Har ju bara hört gott om det om i år ska det tydligen vara jättebra. September måste komma snart!

När mötet var slut och vi gick till spårvagnen fortsatte jag förbi vår hållplats och for iväg på partiföreningens årsmöte. Jag fick förtroendet att sitta i styrelsen för i år och det känns jättebra och fint. Förvånande men kul att få frågan! Nästa helg är det distriktsårskonferens!

Sen var det hemtentaskrivande med ett kort uppehåll för Agenda. Herregud vad Reinfeldt gjorde bort sig. Jag tror aldrig jag har sett honom så dålig på tv någon gång. Han är verkligen inte på topp. Hur som helst skrev jag färdigt hemtentan till sist och ska nu sova. I morgon är det ju en heldag skola som gäller och sen på kvällen kommer Anna och Matilda med någon kompis och ska sova över när de söker till någon skola.

På tal om att söka till skola har mitt lärarkall vaknat till liv igen efter min sejour som gymnasielärare. Att få planera och genomföra undervisning helt själv är en grym känsla, och speciellt när man får sådan feedback från eleverna som jag fick. Det blir nog så det blir.

Här kommer nu en låt av Dan Berglunds Tonbruket som de gjorde som en hyllning till Esbjörn Svensson när han gick bort. Jättefin!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 27 februari 2012 i Uncategorized

 

3 svar till “Reaching out, who knows what I could find

  1. Marie

    27 februari 2012 at 10:26

    Oj oj vad du står i kid!

     
    • Mats

      27 februari 2012 at 10:36

      Det gäller ju att göra bort allt innan man åker iväg.🙂

       
  2. Linda

    27 februari 2012 at 10:48

    Vilken dag! Haha! Kul att du trivs som lärare i alla fall!😀 Att planera undervisning är ju det roligaste som finns!

     

Kommentera

