RSS

The winds and the leaves

01 Apr
Sir Mats Berglund, 22, lärarvikarie

Sir Mats Berglund, 22, lärarvikarie

Bra dagar nu! I onsdags och fredags jobbade jag och det är fantastiskt hur kul det kan vara att vara lärare så länge man orkar med det. En lektion var en amerikansk tjej med en klass och hon kalla mig ”sir”, vilket jag blev otroligt nöjd med där i min kavaj. I övrigt är det som jag sagt tidigare väldigt bra för min studiemotivation att faktiskt få nyttja mina kunskaper och få smaka lite på på sötman av läraryrket. Lite beska finns ju alltid med, men summan slutar ändå i sötma, så lärare blir det. Vägen dit, det är en annan historia.

Igår, direkt efter ankomsten tillbaka till Sveriges framsida, åkte jag och drack öl med några kursare och fick en ny öl bland mina favoriter (Staropramen granat), fick lov att ta tillbaka vissa förhastade slutsatser om Rolling stones och drog lite Göteborgs-vitsar med några i alla fall ett par västsvenskar. När jag kom hem hade jag då återskapat den gamla bedriften att kliva upp innan solen, jobba och roa sig och därför somnade jag riktigt gott trots att klockan inte alls var så mycket.

Idag var vi sen på fotboll! Gais-Häcken, dvs mina två lag. Svårslaget med mycket folk och en riktigt, riktigt bra fotbollsmatch! Däremot var det rätt kallt i skuggan och blåsten där uppe på läktaren, och kanske var det därför en förkylning kommit krypande under denna Earth Hour.kväll? Den har i alla fall inte överskuggat det senare kvällsnöjet: Gudfadern! Men trots detta är både morgondagens teologiska och fysiska aktiviteter hotade. Vi får se hur det går.

Här kommer Dan Berglund och Tonbrukets troligtvis bästa låt.

 
1 kommentar

Publicerat av på 01 april 2012 i Uncategorized

 

Ett svar till “The winds and the leaves

  1. Linda

    02 april 2012 at 12:02

    Sir Mats låter helt okey. Du är så fin i kavajen, ser ut som en lärare.

     

Kommentera

