RSS

Brilliant!

04 Apr
Klicka, vetja!

Klicka på bilden, vetja!

Ett problem som alltför ofta uppenbarar sig i en students liv är 15 april. Det är ett datum som återkommer var och varannan dag, känns det som. Så är givetvis inte fallet, men snart kommer det i alla fall att knacka på min dörr och fråga vad jag egentligen vill göra med mitt liv. Svaret vet jag väl på ett ungefär, men vägen dit är något svårare att utlokalisera. Imorgon ska jag därför träffa en studievägledare och snacka lite om saken. Antingen kommer jag väl plugga till lärare här i Götet, plugga till lärare på distans från whereever, eller fortsätta till en kand i ekonomisk historia. Just nu känns de lika troligt alla tre, men helst skulle jag vilja ha ett jobb.

Förutom det så ska morgondagen bestå av att sopsortera (vilket jag faktiskt tycker är rätt kul) och baka! Jag ska baka kakor, skorpor och slutligen också matbröd. Lite mer jäst bör inhandlas, det får jag inte glömma. Både jag och Markus har fått någon form av baka-hets. Billigt, gott och kul. Yeah, liksom.

Problemet med alla dessa aktiviteter är däremot att jag fortfarande inte är frisk. Jag ligger och tycker synd om mig själv nu och hoppas på någon form av mirakel inför morgondagen för att kunna ta mig för att göra allt detta. Bara jag slipper febern funkar väl det mesta skulle jag tro.

Hursomhelst bör jag väl egentligen sova nu då. Så godnatt!

 
5 kommentarer

Publicerat av på 04 april 2012 i Uncategorized

 

5 svar till “Brilliant!

  1. Marie

    04 april 2012 at 16:22

    Men what the hell kid, skulle du inte plugga i umeå?

     
    • Mats

      04 april 2012 at 17:57

      Jo, men inte redan nu till hösten!

       
      • Marie

        05 april 2012 at 19:19

        meeeen, det var ju så jag fattade det😦😦

         
  2. Lisa

    04 april 2012 at 16:45

    baka är alltid skoj!🙂

     
  3. Linda

    07 april 2012 at 22:43

    Vad bra att ni bakar. Sunt, billigt och man vet mad man äter plus att det är en trevlig terapi. Vad tråkigt att du inte känner dig pigg. Hoppas det blir bättre snart. Kram från din mamma

     

Kommentera

