RSS

This is a sneaky town

06 Maj

I’m afraid of falling in love
I’m afraid of falling asleep
I’m afraid of falling

Söndagar är skumma dagar. Lite som tisdagseftermiddagarna på Nolaskolan. Uppsamling för det folk missat. Det man aldrig hann med under veckan som gick kan man liksom stoppa in på uppsamlingsdagen: söndag. Man tvättar, städar eller bara andas ut. Inga egentliga krav, inga egentliga planer. Somliga går i kyrkan, somliga går på fotboll. Somliga gör båda. Så var inte fallet med mig idag. Jag och Markus var vakna rätt länge och kollade på ”supermånen” (nåja, men fin är den, månen), så tanken var att man skulle sova ut. Med min vanliga sömnrytm betyder det fem, sex timmar och runt halv tio var jag på benen igen.

Jag tog det dock lugnt ändå till en början eftersom jag hade ont i ryggen. Trots detta åkte vi och spelade fotboll som sedan övergick till rugby. Jag är bäst på rugby. Sedan hem och slötitta på partiledardebatten plus fotboll. Inget av dem var särskilt bra för min rygg skulle jag tro. Men fantastiskt kul. Sen kom jag på vad jag vill göra nästa vårtermin. Detta samt detta, alternativt detta. Vad ska jag bli när jag blir stor? Torr, tydligen. Men det bygger sig nog. Vi får se var världen bär mig.

Framtidsångest och frihetsångest är en ofördelaktig kombination, har jag märkt. Fast i allmänhet är jag glad. Det märks inte minst av mina begränsade framgångar med denna låt jag försöker skriva. Vi får se vad som händer med den. Jag har ju tre kurser att examinera, för tusan. Och här sitter jag och okynnesskriver blogginlägg! Huvvaligen.

Musiklyssnande rugbyspelare

 
1 kommentar

Publicerat av på 06 maj 2012 i Uncategorized

 

Ett svar till “This is a sneaky town

  1. Marie

    09 maj 2012 at 10:55

    Meen vilka tråkiga grejer du ska läsa :p

     

Kommentera

