RSS

Color the trees

10 Maj

Igår var jag på arkivet och gjorde klart med formalian för min b-uppsats. Känns riktigt bra att äntligen ha det gjort. Dessutom är det grym utsikt från där man håller till när man letar. Våningarna 10-12 verkar vara de mest användbara, och huset ligger på en höjd, så man ser stora delar av Göteborg (som ju är byggt på bredd och inte höjd) från de olika fönstren. Ska dra dit snart igen, faktiskt. Om det bara ville sluta regna!

Annars har jag börjat en ny kurs som heter företag och samhälle. Än så länge har den handlat om multinationella företag och är en sån där typisk nationalekonomisk kurs som egentligen är intressant, men litteraturen är så torr att man torkar ut inombords under tiden man med hjälp av socker, kaffe, nikotin och elektronisk musik i desperation försöker hålla läsningen uppe.

På fredag kommer belöningen för min vecka, ty då ska jag vikariera igen. Det blir kanske den sista lektionen jag får hålla, så det kan bli lite smått sentimentalt. Mest från min sida, då. Hur jag hade tänk få någon sömn alls och hinna med att plugga? Ingen aning.

Nämen, nu ska jag ta mig till stan för att få något gjort. Man kan ju inte ligga i sin säng och läsa Galago hela dagen.

 
1 kommentar

Publicerat av på 10 maj 2012 i Uncategorized

 

Ett svar till “Color the trees

  1. Linda (på riktigt)

    12 maj 2012 at 18:59

    Formalia är så tråkigt, men jag vill också nörda på arkiv😉

     

Kommentera

