RSS

come on you painter, you piper, you prisoner, and shine

16 Maj

Så har man skrivit en (får man förmoda eftersom jag inte hört annat) godkänd tenta, briljerat (nåja) på seminarium och agerat som ett pedagogiskt fenomen (jodå) på jobbet. Inte illa, må jag säga. Ibland har man ju fantastiska dagar som lärare. Att få diskutera EU-budgeten och få 115 spänn i timmen för det är ju inte direkt fy skam. Sen har jag lärt känna klasserna så pass bra nu att jag faktiskt kan anpassa lektionerna efter klass och personerna i den, vilket ger mycket bättre resultat i lärandet. Idag fick jag återse lite elever jag hade på Kyrkerör under min praktik också och det var verkligen jättekul. Herregud. Jag inser här och nu att jag verkligen måste försöka greja min lärarutbildning ändå.

Men first thing first. Jag ska försöka få tummen ur korkeken och tatuera mig. Jag tänkte mig några olika alternativ och här vill jag gärna ha in lite åsikter.

Först ut har vi Dredg-temat.

Här är det alltså någon av de svarta symbolerna eller själva fågeln som jag funderar på. Såhär låter Dredg:

Sjukt bra band.

Jag funderar också på någon form av Pink Floyd-tatuering. Typ de fyra tonerna i Shine on you crazy diamond skrivna som noter, en textrad eller Dark side of the moon-omslaget? Kladdexempel (kan inte skriva noter egentligen) följer:

Vilken som helst av dessa skulle jag kunna stå för mer än jag kan med dredg, men å andra sidan har ju dredg i regel snyggare motiv.

Eller ska jag göra nåt helt annat? Hjälp mig nu! Vad ska jag göra?😮

 

Här kommer lite Floyd:

 
6 kommentarer

Publicerat av på 16 maj 2012 i Uncategorized

 

6 svar till “come on you painter, you piper, you prisoner, and shine

  1. Linda

    16 maj 2012 at 23:54

    SVÅRT!!! *funderar lite till*

     
  2. Christoffer

    17 maj 2012 at 07:41

    Jag tycker det absolut första! eller den det stod funky souls på! :p

     
  3. Marie

    17 maj 2012 at 08:38

    Men gör båda för tusan!
    Jag röstar på fågeln och noterna.

     
  4. Markus Östlund

    17 maj 2012 at 13:34

    Dark side of the moon!

     
  5. Linda

    17 maj 2012 at 22:22

    Ja nu vet du ju vad jag tycker om tatueringarna😉
    Men ett lärartips: http://www.stockholmskallan.se

     
  6. Linda

    19 maj 2012 at 22:07

    Den första är ok men fågeln är helt klart finast.
    Mamma

     

Kommentera

