RSS

No place I would rather be but in the world

24 Maj

Nedbäddad i nybäddad säng, nyduschad och lite nyklippt. Idag har varit sjukt produktiv. Kanske är jag helt sjuk i huvudet, men jag älskar verkligen att sitta på arkivet och bläddra i de handskrivna listorna och leta namn. Tanken på att bakom varje ett av namnen finns en helt liv och så mycket mer än de få bokstäver som bildar slutbetyg, närvaro och i vissa fall de röda strecken över namnen och de ännu få bokstäverna som då bildar ordet ”död”, den tanken är enorm. Man får liksom en sådan ögonblicksinblick av något som pågick för mer än 100 år sedan.

Tyvärr råkar dessa få dagar jag har kvar tills terminen är slut och b-uppsats och hemtentor ska vara inlämnade sammanfalla med typ de vackraste sommardagar jag varit med om. Tur att utsikten är okej där uppe på tionde våningen. Jag tror inte jag får fota där, så jag passade på mellan en av mina materialbeställningar (de är rätt dåliga på att hämta material, typ ”-jag sa 1905.” ”-ja?” ”-det här är 1953.” ”-jaha!”, så det blev ju en del tid över mellan varven) att ta en bild från ett smutsigt fönster. Slänger med lite Håkan också.

 
1 kommentar

Publicerat av på 24 maj 2012 i Uncategorized

 

Ett svar till “No place I would rather be but in the world

  1. Linda (på riktigt)

    24 maj 2012 at 08:01

    Vackert!🙂 men jag är lika sjuk i huvudet som du ungen😉 det är så häftigt att ta del av historia på det där sättet!🙂

     

Kommentera

