RSS

Let’s give it up for the fool

02 Jun
Återanvänd bild

Återanvänd bild

Så övergår ytterligare ett skolår från realitet till minne. Jag har alltid haft en sådan skräckblandad förtjusning inför dessa tider.

Vad händer i sommar?
Vad händer på luffen?
Vad händer efter sommaren?

Jag har slutat se tillvaro och tid som något tillfälligt, eftersom jag sett hur fort och tydligt man kan förändras av ett tillfälligt eller mer permanent miljöombyte. Hur hela ens person och liv kan förändras av några intryck som oväntat blir till avtryck. Det är ingen rädsla jag känner, definitivt inte, snarare en förväntan på vad som komma skall.

Denna sista vecka på länge i Göteborg har varit jättefin. Jag gjorde klart det mesta på b-uppsatsen (som förresten inte ska in förrän i augusti numera), gjorde en hyfsad hemtenta med en hyfsad insats på det efterföljande seminariet och sen en jättebra ölkväll med klassen (som jag insisterar på att kalla oss) efteråt.

Igår hade jag också mina sista lektioner för våren. Fina elever man har haft, fina klasser. Min favoritklass bjöd på fika under vår granskning av uppdrag granskning och en annan klass överraskade mig med att faktiskt vara sjukt intresserade av norden under mellankrigstiden och andra världskriget. Efteråt åkte jag till Matilda för att titta på Doctor Who och äta varma mackor och avslutade kvällen med lite NHL. Sjukt bra dag och sjukt bra vecka.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 02 juni 2012 i Uncategorized

 

Kommentera

