RSS

We live like penguins in the desert

02 Jul

Kära vänner, kära fiender, kära Örebroare. Jag har nyss haft min sista lediga helg på en månad och har börjat identifiera mig med jobbet på något sätt. Det är så ironiskt kul när man träffar folk och liksom bara per automatik pratar jobb eftersom i princip alla jobbar inom vården på somrarna. Lite skrämmande, men kul! Jag märker också på mig själv hur jag numera svarar ”ekonomi” på frågan vad jag studerar i Göteborg. Det är ju sant, men låter väl inte riktigt som jag tänker mig. Jag pluggar ju dessutom inget program och kommer så heller inte göra. Antagningspoängen till Ekonomprogrammet är nämligen skyhöga, drygt 21 i meritvärde och 1,4 på högskoleprovet. Dock har jag funderat på att försöka mig på att gå enstaka kurser. Intagningspoängen där ligger på runt 16, vilket ju råkar vara precis vad jag har. 0,9 på högskoleprovet KAN jag ju också klara. I så fall får jag ut både fil.kand i ekonomisk historia och ekon.kand med företagsekonomi eller nationalekonomi som huvudämne. Herregud så torr man är. Men jaja. Jag har ju frillan för det.

Nåväl. I helgen var ju jag, Lullen och Christoffer ute på utflykt! Den häxvandring vi skulle på blev inställd, så vi hittade på lite eget istället. Det blev medeltidsmarknad på Prästmon, en gammal kyrka och lite gammal arbetarhistoria! Här kommer lite bilder.

Ytterlännäs gamla kyrka med anor från medeltiden.

Ytterlännäs gamla kyrka med anor från medeltiden.

 

Stor (trojansk) ko på medeltidsmarknad.

Stor (trojansk) ko på medeltidsmarknad.

 

 

Två av dagens klasskämpar bredvid monument över skotten i Ådalen -31.

Två av dagens klasskämpar bredvid monument över skotten i Ådalen -31.

 

 

 

Förresten så undrar du ju såklart (nåja) varifrån denna titel kommer! Jo, härifrån.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 02 juli 2012 i Uncategorized

 

4 svar till “We live like penguins in the desert

  1. Linda (på riktigt)

    02 juli 2012 at 23:24

    Woo cool bild på oss där då! Det var en förträfflig dag också även om den blev improviserad😉

     
    • Mats

      04 juli 2012 at 15:57

      Improvisation är det bästa! Och ja, visst blev den cool?🙂

       
  2. Marie

    03 juli 2012 at 06:43

    What the hell är det där för ko? :p

     
    • Mats

      04 juli 2012 at 11:13

      Jag tror de sålde lotter eller nåt från den. Det fanns i alla fall en öppen lucka på andra sidan. Läskigt!

       

Kommentera

