RSS

Qui ne m’aime pas? Qui n’a pas besoin de moi?

23 Jul

Har ikväll haft min sista kväll på hemtjänsten i Bredbyn. Är faktiskt lite sugen på att jobba där igen nästa sommar, men vi får se. Länge kvar, tänker jag. Nu har jag i alla fall rätt få dagar kvar i mitt älskade Ångermanland. Känns vemodigt och bra på samma gång. Vemodigt då jag vet att jag kommer sakna det. Familjen, mina fantastiska vänner och den helt oslagbara naturen jag aldrig tidigare lagt märke till. Bra på så sätt att jag också saknar Göteborg. Att bo i mitt eget hem, att kunna träffa de fantastiska vänner jag har där och den relativa formen av frihet det innebär att bo i en stad.

Men mest av allt längtar jag. Längtar efter tågluffen. Min förkärlek för tåg kan nog få sig en liten törn av själva resandet, men hoppas man ska stå ut. Tåg är ju helt outstanding sätt att resa på. Jag skriver alltid bra på tåg. Produktivt och kvalitativt. Jäklar som jag ska skriva de kommande veckorna! Har faktiskt skrivit lite nytt (eller i alla fall lagt upp relativt nyskrivna grejer) som finns på http://attskrifva.wordpress.com. Läs den som så önskar!

Med anledning av världsordningen ger jag eder denna:

Roger Waters gris

Roger Waters gris.

Titeln kommer från Anna Ternheims exceptionella låt A french love och jag säger nu tack och adjö ifrån Skulnäs. God natt!

It's a new secret I've found

It’s a new secret I’ve found

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 juli 2012 i Uncategorized

 

Kommentera

