RSS

Who took my cassette player?

03 Aug

Who took my cassette player? I loved it so. Can´t let it go.

I går och i dag, nu på morgonen, har jag skrivit klart en hemtenta som gnagt i mitt sinne i alltför många veckor. Riktigt intressant om huruvida ekonomin gått och går i cykler. Svaret är nja. Här på Tubogatan rullar det på. Julija och medföljande Sofia har flyttat in med en gigantisk soffa och jättemycket mat. Lite omflyttningar i lägenheten och i sättet att tänka. Omflyttning av små söta elefanter är ett vanligt förekommande fenomen i denna process. Jag gillar det, även om det känns lite skumt att inte Markus bor här. Han är saknad, den gode präststudenten.

Hursomhelst har jag mycket att stå i förutom detta. Nämligen alla människor man vill hinna träffa. Det blir fika, badminton, promenader, biljard och öl. Jag gillar det också! Emellan allt detta ska jag också försöka ta igen denna lata sommar genom att springa 4,8 km varje dag. Det har inte gått som planerat, men det har blivit ett par turer runt berget på hyfsad tid i alla fall.

Well, kära vänner, nu ska jag göra mig i ordning för denna dag. Har ju faktiskt inte klivit upp ur sängen än, hemtentaskrivandet till trots. Ses och hörs!

Låt: Lena – My Cassette Player (klicka om du vill höra)

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 03 augusti 2012 i Uncategorized

 

Kommentera

