RSS

How could you have any pudding if you dont eat your meat?

22 Sep

Hej hopp!

Kom på att det kunde vara trevligt att uppdatera mina få läsare lite. Det är så att jag fått jobb en dag i veckan som historielärare på Ållebergsgymnasiet. En fin liten grupp BF-elever som försöker lära sig historia på individuellt val. Dock fortsätter jag vikariera, så det blir rätt många dagar sammanlagt. Förra veckan två dagar, denna vecka tre dagar, nästa vecka två. Tur man har regionen runt-kort och kan åka hur mycket som helst. Och framför allt: tur man tycker det är kul! Eleverna gillar mig och jag gillar (de flesta av) dem. Hehu,

Sen pluggar jag ju också, men det är lite svårare. Det är nämligen så att jag läser en metodkurs i kvantitativa metoder för ekonomihistoria, vilket i princip går ut på att kunna förstå jättesvåra ekvationer och annan matte. Visst förstår man, men tentan går ut på att man ska kunna räkna själv, och det blir ju lite svårare. Problemet ligger väl mest i att man inte förstår alla tecken och grejer som används. Liksom… ett bakvänt z med något extra streck, ett n och ett N och ett N lite på sned. Ett N med ett streck ovanpå och ett N med ett i nedanför. Hm. Jaha?

Nåväl, det kommer bygga sig när jag tar mig tid att på riktigt kolla upp dem. Idag är en dag jag tänkte ägna åt plugg och sedan hockey. Det kommer bli bra detta! Slänger med en bild på min arbetsplats och två fina låtar.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 22 september 2012 i Uncategorized

 

3 svar till “How could you have any pudding if you dont eat your meat?

  1. Linda

    22 september 2012 at 18:27

    Lycka till med matematiken. Jag håller tummarna. Men låt inte jorden gå under om det inte blir bra, du kan så mycket annat. Kul att du gillar och trivs med jobbet. Kram från mamma!

     
  2. Linda

    22 september 2012 at 18:27

    Ser att det står Linda men det är mamma

     
  3. Marie

    22 september 2012 at 19:48

    Säg till om du behöver hjälp! finns en liten chans att jag kan någonting i alla fall :p

     

Kommentera

