RSS

Vuxenpoäng!

19 Nov

Hej. Jag heter Mats och börjar så smått bli vuxen.

Det hela började med att jag satt på jobbet och kände att arbetsbördan började bli mig över huvudet och att jag därför lade undan de 80 prov jag borde rättat i helgen i att rätta-lådan i skrivbordet och därmed tog helg. På riktigt.

Så blir det givetvis aldrig. Satt istället och mailade med lärare, rektorer och elever i helgen, men lyckades få ett par trevliga kvällar ändå. Men när min gode vän Thomas kommenterade detta på instagram med att jag samlade vuxenpoäng började jag fundera lite mer.

Jag undervisar de som går i trean på gymnasiet. När jag inte kunnat jobba har jag därför sagt åt andra lärare som hoppar in vad de ska göra med eleverna under tiden, och nu när deras ordinarie lärare snart är tillbaka ska jag alltså få betalt två dagar för att skola in henne. Vuxenpoäng indeed. Men även små andra saker har jag tänkt på som är vuxenpoäng.

Jag är sjukt kräsen vad gäller öl och vin.
Jag har börjat bädda sängen.
Jag tycker det är drygt att vakna efter 10.00.
Jag tycker små barn är söta, inte bara dryga.
Jag har börjat (wait for it) ta söndagspromenader för att ”fånga lite solljus”.

Det gjorde jag faktiskt idag. Tog en tur nere på Lindholmen och åkte sen båten över älven. Sedan vagnen vidare ut till Bergsjön där jag, Anna och Ida gjorde pizza och drack öl. Otroligt trevligt! Imorrn blir det dock jobb igen. Så länge lämnar jag er med en bild från min promenad idag. Godnatt, kära vänner och kamrater!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 19 november 2012 i Uncategorized

 

3 svar till “Vuxenpoäng!

  1. Marie

    19 november 2012 at 08:44

    Du är som en gubbe du :p

     
  2. stinapigan

    19 november 2012 at 11:14

    Ah jag hade rätt, det var stället jag trodde. Vad bra jag är! Tänk att du blivit så”stor” Kotten, bädda sängen och ta söndagspromenad, det låter fint. Jag vill komma och hälsa på sanrt igen och gå promenad med dig. Kram från mamma.

     
  3. Linda

    19 november 2012 at 18:57

    Haha! Jag kan också bocka av dom där punkterna! Har blivit värsta bra på att bädda sängen på sista tiden. Kan dock bero på att jag inte längre har en dörr att stänga för så att den obäddade sängen syns hela dagarna :p

     

Kommentera

