RSS

Living is a gamble, baby, loving’s much the same

21 Nov

Då ska alltså uppsatsskrivandet komma igång på riktigt. Jag ligger på tok för långt efter reda nu och MÅSTE sätta igång. Men istället gör jag mycket annat, såklart. Typ: spelar in musik, spelar football manager, skriver blogg, spelar badminton, spontanspringer 5 km för att jag ätit lite för mycket chips, letar disk att diska, lär mig programmering för att kunna fixa en bugg, kollar på hockey, läser om en bok, lagar lakan, spelar quizmaster, spelar ruzzle, spelar Allan, blir upprörd över (små-)saker.

Exempel på saker att bli arg över:

NEJ, kära lärarkollega, vegetarianerna i din estetklass äter INTE kyckling. Kyckling = djur = kött = ej vegetariskt. Hur mycket utbildning hade du sa du?
NEJ, käre dude på allehanda.se, alla blir INTE rasister och sexister och snor järnrör för att slå ner någon efter ett par öl. Inte efter tio öl heller, btw.
NEJ, käre Kent Ekeroth, det är INTE coolt att ha en mobil med kamera längre. Har inte heller varit sedan typ 2003.
NEJ, kära Konsum Lundby, jag har INTE överseende med att er pantautomat är tillfälligt (typ sjunde veckan nu) ur funktion. Jag vill inte slänga burkar och flaskor.
NEJ, kära random tant, det är INTE okej att tränga sig före i kön genom att köra över min fot bara för att du är gammal. Vänligen gå ej på Konsum 16.30 om du ogillar köer. Det är för din skull de har öppet på förmiddagar.

Nåväl. Ursäkta mitt ragemode. Jag har i övrigt haft en chill dag idag och det känns awesome. Bara slappat, kollat hockey och spontansprungit. Imorgon ska jag både plugga, jobba och spela badminton. Det blir bra. Får väl boka in någon dag i Borås också. Borås? Ja, Borås var det ja. Well well, ska la ta och sova nu.

Morgon i Falköping

When i’m not drinking, baby,
You are on my mind,
When i’m not sleeping, honey,
When i ain’t sleeping, mama,
When i’m not sleeping
Well you know you’ll find me crying.

Try another city, baby,
Another town,
Wherever i have gone,
Wherever i’ve been and gone,
Wherever i have gone
The blues come following down.

Living is a gamble, baby,
Loving’s much the same,
Wherever i have played,
Wherever i throw them dice,
Wherever i have played
The blues have run the game.

Från ”Blues run the game”
av Jackson C Frank

 
3 kommentarer

Publicerat av på 21 november 2012 i Uncategorized

 

3 svar till “Living is a gamble, baby, loving’s much the same

  1. Marie

    21 november 2012 at 06:41

    Haha *gillar vrede*😀

     
  2. stinapigan

    21 november 2012 at 22:33

    Det är fint att du hänger med och retar dig på saker i din omgivning, helt rätt. Vilken fantastiskt fin bild. Kram Mamma

     
  3. Johnny

    28 november 2012 at 18:39

    Haha! Tantjävlar, vet precis hur det är.

     

Kommentera

